وزیر نفت:

بخش دریایی ۲۷ فاز پارس جنوبی اواخر امسال یا اوایل سال ۹۹ تکمیل می‌شود

(سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸) ۱۱:۱۱

وزیر نفت با اشاره به اینکه عملیات طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امسال آغاز می‌شود، گفت: اواخر امسال یا اوایل سال آینده همه بخش دریایی ۲۷ فاز پارس جنوبی پایان می‌یابد و پالایشگاه فاز ۱۴ نیز سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (۱۶ مهرماه) در آیین آغاز به‌کار پنجمین کنگره بین المللی راهبردی نفت و نیرو در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با ابراز خوشحالی از حضور در میان همکاران صنعت نفت و قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره درباره تعیین تکلیف توسعه میدان‌های مشترک اظهار کرد: ما در میدان گازی پارس جنوبی حرکت بزرگی کردیم و ان‌شاءالله تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده همه بخش دریایی ۲۷ فاز پارس جنوبی پایان می‌یابد و پالایشگاه فاز ۱۴ نیز سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امسال آغاز می‌شود، افزود: ما می‌خواستیم این کار را به دلیل استفاده از فناوری فشارافزایی در دریا با شرکت فرانسوی توتال انجام دهیم که متأسفانه در اعمال تحریم‌ها، هم توتال و هم شرکت سی‌ان‌پی‌سی‌آی چین کنار رفتند، حرفشان هم دوستانه بود و ما هیچ بحث و دعوایی با یکدیگر نداشتیم. شرایط تحریم به گونه‌ای بود که آنها نمی‌توانستند و نمی‌خواستند؛ فکر می‌کردند نمی‌توانند کار کنند و به هر حال کنار رفتند.

وزیر نفت با بیان اینکه وضع ما در فازهای میدان گازی پارس جنوبی بسیار خوب است، ادامه داد: امسال تا آخر سال نزدیک روزانه ۷۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین از این فازها وارد شبکه خواهیم کرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید