به مناسبت روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی؛

دیدار مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با کارکنان کنترل پرواز فرودگاه خلیج فارس

(دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸) ۱۱:۵۱

سید پیروز موسوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، صبح امروز دوشنبه 29 مهرماه به مناسبت روز جهانی "کنترلرهای ترافیک هوایی" با کارشناسان برج مراقبت فرودگاه خلیج فارس عسلویه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس صبح امروز با حضور در برج کنترل پرواز فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه با کارکنان مراقبت پرواز این فرودگاه به مناسبت روز جهانی "کنترلر ترافیک هوایی" دیدار و گفت و گو کرد.

مهندس موسوی با بیان اینکه تخصیص یک روز جهانی به بحث کنترل هوایی نشان از اهمیت ویژه این شغل بین‌المللی در جهان دارد، افزود؛ لازمه هر شغل حساسی عشق است که در کار شما نیز نمود دارد.
موسوی در ادامه افزود؛ ما در منطقه ویژه پارس 3 سطح امنیت دریا، زمین و هوا را مد نظر داریم و شما کارشناسان تکمیل کننده زنجیره این امنیت در حمل و نقل هوایی منطقه هستید.
  مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس شغل کنترل ترافیک هوایی از جمله 10 شغل سخت در دنیا بر شمرد و افزود؛ لازمه این شغل عشق به کار، خدمت و ایثار است.

سید پیروز موسوی ادامه داد؛ از زمانی که کارکنان شاغل در عسلویه با پرواز به این منطقه می‌آیند وظیفه تامین امنیت آنان بر عهده شما است و این کار خطیر وظیفه سنگینی را بر دوش شما قرار می‌دهد که به لطف الهی با کارکنان توانمند و متخصصی که در فرودگاه خلیج فارس مشغول تامین امنیت پرواز هستند، امنیت فرودگاهی منطقه در سطح بالایی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس در فضایی بالغ بر 70 هکتار سالانه توانایی جا به جایی 1 میلیون مسافر را دارد و یکی از شاخص‌ترین فرودگاه‌های صنعت نفت در کشور محسوب می‌شود، تامین امنیت پرواز در آن را از جمله اولویت‌های سازمان منطقه ویژه پارس در بحث حمل و نقل هوایی بر شمرد.

گفتنی است طبق تعریف سازمان هوانوردی جهانی، تسریع در هوانوردی، ایجاد فاصله ایمن هواپیماها از یکدیگر و ایجاد فاصله ایمن بین هواپیما و موانع پروازی از جمله وظایف کنترلر پرواز عنوان شده است و متخصصین این حرفه وظیفه کنترل تقریبی 9000 پرواز در آن واحد در آسمان جهان را به عهده دارند.

 

هوانوردی 35
هوانوردی 31
 
هوانوردی 24
هوانوردی 20
هوانوردی 19
هوانوردی 18
هوانوردی 17
هوانوردی 15
هوانوردی 14
هوانوردی 12
هوانوردی 10
هوانوردی 9
هوانوردی 4
هوانوردی 1









ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید