جلسه "شناسایی مجراهای فساد و تخطی اداری" سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد

(دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) ۱۵:۳۲

جلسه شناسایی مجراهای فساد و تخطی اداری سازمان منطقه ویژه پارس با حضور مهندس موسوی مدیر عامل این سازمان، محمد رضا شمسایی، رییس هیئت مدیره و مدیران این سازمان ظهر امروز 13 آبان ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- سید پیروز موسوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در جلسه شناسایی مجراهای فساد و تخطی اداری سازمان منطقه ویژه پارس گفت؛ کنترل داخلی عامل مآثر در جلوگیری از اغلب تخلفات اداری است و قبل از ورود دستگاه های نظارتی خارج از سازمان باید کنترل داخلی فرآیندها در دستور کار مدیریت‌های این سازمان قرار گیرد.
موسوی ادامه داد؛ فقدان قانون در عمل به فرآیندهای سازمانی، محدوده تصمیم گیری شخصی را افزایش می‌دهد که این عامل می‌تواند یکی از گلوگاه‌های فساد و تخطی اداری باشد.
وی ادامه داد؛ باید " ناظرین هوشمند" مسلط به قانون، در فرآیند انجام کارها گمارده شوند تا امکان تخطی از قانون به هر نحو کاهش یابد.
موسوی همچنین با اشاره به اینکه اکثر تخلفات و تخطی‌ها از قانون، سهوی و ناشی از عدم آموزش و آگهی به قانون است، بر ضرورت ایجاد فرهنگ خود کنترلی در سازمان تاکید کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در ادامه، ایجاد دستورعمل شفاف اجرای پروژه‌ها و خدمات در کنار نظارت دقیق عمل به مفاد آن، جابه‌جایی دوره‌ای کارکنان در پست‌های کلیدی، عدم امکان تفسیر به رای مواد قانونی، نظارت هوشمند بر فعالیت پیمانکاران را از مواردی بر شمرد که  بر کاهش موارد تخطی از قانون تاثیر گذار هستند.
موسوی در پایان گفت؛ هر پست و مسئولیت سازمانی در کنار خود لزوم پاسخگویی را به همراه دارد و افراد مسئول باید بدانند که در مقابل سازمان‌های نظارتی داخل و خارج سازمانی و همچنین مردم و ارباب رجوع در همه حال پاسخگوی فعالیت‌ها و تصمیمات خود باشند.
محمد رضا شمسایی نیز در این جلسه اولین گام در مبارزه با فساد در سازمان‌ها را لزوم وجود شکل و ساختار انجام فعالیت در هر سازمان بر شمرد تا در سایه آن امکان تفسیر شخصی در عمل به مسئولیت‌ها برچیده شود.
رییس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد؛ بعد از وجود شاکله سیستمی، باید فرآیندهای انجام کار بر اساس این شاکله تعریف و در صورت نیاز به روز رسانی شوند زیرا برخی از دستورعمل‌های گذشته در دنیای امروز دیگر کارکردی ندارند.
شمسایی در پایان نیاز به استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها را جهت سیستماتیک کردن فرآیند کار در سازمان‌ها را از اصول مهم در مبارزه با فساد بر شمرد.

کارگروه سلامت اداری سازمان 10
کارگروه سلامت اداری سازمان 9

کارگروه سلامت اداری سازمان 11
کارگروه سلامت اداری سازمان 8
کارگروه سلامت اداری سازمان 7
کارگروه سلامت اداری سازمان 6
کارگروه سلامت اداری سازمان 5
کارگروه سلامت اداری سازمان 4
کارگروه سلامت اداری سازمان 3
کارگروه سلامت اداری سازمان 2

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید