معاون وزیر نفت:

طرح‌های پتروشیمی هدفمند می‌شوند

(دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸) ۰۹:۳۷

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به وجود طرح‌های متنوع در این صنعت، گفت: از سال گذشته به دنبال هدفمند کردن این طرح‌ها هستیم و ارزیابی طرح‌ها با جدیت و نظارت در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (یکشنبه، ۱۷ آذرماه) در دیدار با مدیر و کارکنان مدیریت طرح‌های این شرکت با تأکید بر اهمیت این واحد برای ساخت و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان سازمانی توسعه‌ای، نقشی مهم و تأثیرگذار در ابعاد مختلف ایفا می‌کند.
 
وی ادامه داد: نقش هدایت‌گری و نظارتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تحقق هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران به‌طور جدی در حال ایفا شدن است و باید ارتباط میان شرکت‌های پتروشیمی با مدیریت طرح‌ها تقویت شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: طرح GTTP اسلام‌آباد غرب دستاورد ارزشمندی است که عملیات اجرایی آن به‌زودی با استفاده از دانش فنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تلاش‌های انجام‌شده از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آغاز می‌شود.
 
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه طرح GTTP اسلام‌آباد غرب با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه مجوز آب مورد نیاز نیز از سوی وزارت نیرو صادر شده است و زمین مورد نیاز این طرح به‌زودی استحصال می‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات اجرایی این طرح ملی به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار پس از اعلام فراخوان از سال آینده با همکاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی آغاز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه توسعه متوازن صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: با توجه به وجود طرح‌های متنوع زیاد در این صنعت، از سال گذشته به دنبال هدفمند کردن این طرح‌ها هستیم و ارزیابی طرح‌ها با جدیت و نظارت در حال بررسی است و شرکت‌ها نیز باید همکاری‌های لازم را معمول کنند.
 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر ضرورت نظارت مستمر بر روند اجرای طرح‌ها گفت: توسعه هاب‌های جدید در سال‌های آتی باید از سوی مدیریت طرح‌ها مورد توجه قرار گیرد و فاز سوم عسلویه، منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان و فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌عنوان هاب‌های جدید از سوی مدیریت طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی حمایت و بر آنها نظارت می‌شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید