بهبود وضعیت سیستم کنترل ایمنی و جلوگیری از توقفات اضطراری در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

(سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸) ۱۲:۱۶

رئیس تعمیرات ابزاردقیق پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بهبود وضعیت سیستم کنترل ایمنی و جلوگیری از توقفات اضطراری در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش متخصصان و تکیه بر توان داخلی محقق گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ رییس تعمیرات ابزاردقیق پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: هر توقف ناخواسته اضطراری باعث کاهش تولید می‌شود و این خود ضمن اینکه موجب صدمه به تجهیزات و تأسیسات و فرسودگی آنها می‌گردد، کاهش تولید و سودآوری را به دنبال دارد.
 
صمیمی مطلق با بیان اینکه مشکلات ارت ITRهای 0 و 10 و همچنین وضعیت نامناسب کابینت‌های کنترلی واقع در ITRها و یکسری از ایرادات دیگر بجا مانده از زمان طرح که باعث ارسال سیگنال‌های کاذب می‌شد افزود: با توجه به گزارش‌هایی که از سیستم گزارش‌گیری توقفات اضطراری دریافت ‌کردیم متوجه شدیم بیشتر توقفات اضطراری ناشی از همین مشکلات بود.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تأمین قطعات مورد نیاز در اوایل سال جاری، گفت: با برنامه ریزی انجام شده با بهبود وضعیت کابینت‌ها و سیستم ارت کلیه ITRها، نرمال کردن شبکه Monitoring سیستم DCS،اضافه کردن فیلتر نرم افزاری به لاجیک ها و یکسری اصلاحات دیگر در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال جاری، اکنون شاهد پایداری تولید و کاهش چشمگیر توقفات ناخواسته اضطراری در پالایشگاه هستیم.
 
رییس تعمیرات ابزاردقیق پالایشگاه ششم مجتمع ادامه داد: خوشبختانه با پایان تعمیرات اساسی و رفع عیب سیگنال‌های سیستم کنترل و ایمنی و به دنبال آن برطرف شدن مشکلات شبکه DCS و در سرویس قرار گرفتن EIS کلیه ITRها، تأثیر چشمگیری در پایداری تولید داشته است و ان‌شاءالله در فصل سرما هیچ نگرانی از بابت تولید نخواهیم داشت.
 
این مقام مسوول اضافه کرد:‌ با توجه به محدودیت زمانی در بازه تعمیرات اساسی سال‌جاری، برای رفع مشکلات سایر ITRها نیز برنامه‌ریزی شده است و در خلال تعمیرات اساسی سال آینده، نواقص آنها برطرف خواهد شد.
 
مهندس صمیمی‌مطلق در پایان از مساعدت‌ها و توجه جدی مدیریت محترم پالایشگاه و تعمیرات و تلاش همه کارشناسان و متخصان واحد ابزاردقیق پالایشگاه قدردانی نمود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید