تشریح اقدامات سازمان منطقه ویژه پارس به منظور مقابله با کرونا

(یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹) ۲۲:۵۸

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر ادامه تلاش ها برای پیشگیری از بروز شرایط بحرانی و مقابله با بیماری کرونا و همچنین کنترل وضعیت تردد کارکنان در پارس جنوبی، تاکید کرد و افزود: تمامی شرایط باید تحت کنترل مستمر و پایش دقیق قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،فرمانده ارشد مدیریت اضطراری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امروز (17 فروردین 99) در نشست شورای مدیران این سازمان با تشریح اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری و مقابله ویروس کرونا گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا درکشور به دستور وزیر محترم نفت راهکارهای پیشگیری و مقابله با این ویروس در کمیته شرایط اضطراری منطقه مورد بررسی قرار گرفت که در پی آن مجموعه ای از اقدامات برای کنترل وضعیت و همچنین پیشگیری از بروز شرایط بحرانی در دستور کار قرار گرفت.
موسوی با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به کرونا دغدغه اصلی مسئولان و ملت ایران است گفت: کارکنان صنعت نفت در چارچوب پروتکل های تعیین شده باید با مشارکت عمومی و توجه "به فاصله گذاری اجتماعی "به حفظ سلامت روانی جامعه کمک کنند زیرا در صورت بی توجهی به این موضوع و عدم مشارکت عمومی در زمینه رعایت بهداشت فردی عملیات مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه خواهد شد.
محدودیت تردد کارکنان در پارس جنوبی و ایستگاه های تب سنجی
 وی محدودیت حضور کارگران، کنترل‌های بهداشتی و جلوگیری از حضور افراد متفرقه (میهمانان، گردشگران و ...) از مهمترین اقدامات سازمان منطقه ویژه پارس در مدت زمان تعیین شده عنوان کرد و گفت که تا اطلاع بعدی این محدودیت ها ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درباره حضور نیروها و کارکنان از استان‌ها و مناطق پرخطر در شرایط حساس کنونی به منطقه اظهار کرد: تصمیماتی اتخاذ و به کارکنان درباره برنامه‌ریزی حضور در محل کار اعلام شد. در این خصوص مقرر شده بنا به صلاحدید مدیریت شرکت‌های منطقه تا اطلاع ثانوی از حضور کارکنان ساکن در استان‌های با آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری شود و در صورت نیاز مبرم به حضور این دسته از کارکنان، اقدام‌های کنترلی مطابق با دستورعمل اجرایی بهداشت و درمان صورت پذیرد.
فرمانده ارشد مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس ادامه داد: ایستگاه های تب سنجی و کنترل ورود و خروج افراد در سطح منطقه (گیت‌های مستقر حراست ارشد) و همچنین ایستگاه های ایجادشده توسط مسئولان و گروه‌های مردمی در ورودی شهرهای عسلویه و نخل تقی از دیگر برنامه های انجام شده به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در سطح منطقه بود که خوشبختانه به خوبی انجام شد.

پروازهای ورودی به فرودگاه بین المللی خلیج فارس 75 درصد کاهش یافت
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به کاهش 75 درصدی پروازهای ورودی به عسلویه گفت: در پی ایجاد محدودیت تردد کارکنان به منطقه تعداد پروازهای ورودی به فرودگاه بین المللی عسلویه در بازه زمانی 20 اسفند تا 12 فروردین 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 75 درصد کاهش را نشان می دهد و 69 پرواز ورودی به منطقه لغو شده است.
وی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده تنها حدود پنج هزار و 600 مسافر وارد پارس جنوبی شده است در صورتی که در مدت مشابه سال قبل (20 اسفند 97 تا 12 فروردین 98 ) این رقم 19688 مسافر بوده است.
راه‌اندازی بیش از ۲۰ تیم واکنش سریع در پارس جنوبی
مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس با بیان اینکه تشکیل و راه‌اندازی بیش از ۲۰ تیم واکنش سریع در پارس جنوبی از دیگر اقدامات سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت های گاز و پترشیمی مستقر در پارس جنوبی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا بوده است افزود: در راستای اجرای مصوبات چهارمین جلسه کمیته عالی شرایط اضطرار مقابله با ویروس کرونا در منطقه ویژه پارس، تیم‌های واکنش سریع برای کنترل شیوع بیماری کرونا مطابق با دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل و راه‌اندازی شد.
موسوی تصریح کرد: بر همین اساس، دو تیم واکنش سریع (یک تیم برای مناطق عملیاتی پارس یک و پارس کنگان و یک تیم برای منطقه پارس سه) در منطقه ویژه پارس، دو تیم در شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، دو تیم در شرکت نفت و گاز پارس (یک تیم مستقر در تأسیسات خشکی و یک تیم هم در سکوهای گازی)، یک تیم در شرکت پایانه‌های نفتی ایران (پایانه میعانات گازی پارس جنوبی) تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در دیگر پتروشیمی‌های مستقر در منطقه نیز تیم‌های جداگانه واکنش سریع راه‌اندازی شد که با تشکیل آنها، تعداد تیم‌های واکنش سریع به بیش از ۲۰ تیم افزایش یافت.
خدمات‌رسانی با تأیید بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر
فرمانده ارشد مدیریت اضطراری منطقه ویژه پارس گفت: این تیم‌ها با تأیید بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و دریافت آموزش‌های لازم، خدمات‌رسانی عملیاتی خود را به شاغلان در پارس جنوبی بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده انجام دادند.
موسوی افزود: طبق دستورعمل ابلاغی، امکانات و نیروی انسانی برای تشکیل تیم واکنش سریع با مشارکت مدیریت اچ‌اس‌یی شرکت‌های مستقر در منطقه شامل یک دستگاه خودرو آمبولانس یا وانت، یک نفر کارشناس بهداشت محیط آموزش‌دیده، یک نفر کارشناس پرستاری، تجهیزات گندزدایی و مواد ضدعفونی و وسایل تجهیزات حفاظت فردی برای استفاده کارشناسان و تحویل به کارکنان در معرض خطر ابتلا بوده است.
 استقرار گیت‌های اسکن پزشکی
وی افزود: مجتمع بندری پارس، فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس و دیگر مبادی جاده‌ای ورودی و خروجی به پارس جنوبی از جمله نقاط لازم برای شناسایی تعیین شده بود که گیت‌های اسکن پزشکی خاص به‌منظور کنترل ورود و خروج مسافران‌ و کارکنان مستقر شدند.
 استقرار تیم‌های قرنطینه و تجهیز 300 تخت در سطح منطقه ویژه پارس
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین درباره استقرار تیم قرنطینه گفت: از نخستین روز اعلام بحران و خطر گسترش ویروس کرونا در محیط‌های صنعتی، تیم قرنطینه بهداشت و درمان سازمان منطقه ویژه پارس به‌منظور کنترل مسافران ورودی مبتلا به ویروس کرونا در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه مستقر شد.
موسوی تأکید کرد: با توجه به حجم بالای جابه‌جایی مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه، دقت نظر و انجام عملیات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این بیماری به پارس جنوبی از محل این فرودگاه که خود مهم‌ترین دروازه ورودی به پایتخت انرژی کشور است بسیار حیاتی است.
وی افزود: تجهیزات لازم برای مراقبت و درمان کارکنان و ساکنان و مردم عزیز محیط های پیرامونی در منطقه فراهم و برای شرایط اضطرار طبق دستور وزیر نفت ٣٠٠ تخت آماده و مستقر شد.
تهیه و تحویل اقلام بهداشتی به جوامع پیرامونی
فرمانده مدیریت شرایط اضطراری مطنقه ویژه پارس از تهیه و تحویل اقلام بهداشتی و تجهیزات از سوی صنعت نفت به جوامع پیرامونی خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تهیه اقلام بهداشتی و امکانات مورد نیاز برای پیشگیری از ویروس کرونا در دستور کار صنعت نفت مستقر در پارس جنوبی قرار گرفت که در این راستا تهیه ماسک های N95،ماسک سه لایه،گان بهداشتی ،تب سنج ،گیت CRP  و... از آن جمله است.
آموزش و هماهنگی تیم‌های ضدعفونی اماکن
 وی همچنین با اشاره به آموزش و هماهنگی اعضای تیم‌های ضدعفونی اماکن پارس جنوبی گفت: افزون بر عملیات ضدعفونی ساختمان‌های اداری، آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها از سوی تیم‌های آموزش‌دیده، ضدعفونی و شست‌وشوی کمپ‌های مسکونی کارکنان نیز به‌طور روزانه از سوی نیروهای خدمات پشتیبانی انجام می‌شود، ضمن اینکه کارکنان نیز با رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از آلودگی محیط‌های اقامتی خود مشارکت می‌کنند.
موسوی با اشاره به دوره‌های آموزشی برای تیم‌های ضدعفونی افزود: آموزش‌های موردنظر از سوی سرپرست بهداشت اچ‌اس‌یی ارشد منطقه ویژه پارس در قالب دستورعمل‌ها و پروتکل‌های بالادست، تجهیزات عملیاتی و حفاظت فردی مرتبط با فعالیت اجرایی هر تیم نیز از سوی اچ‌اس‌یی ارشد توزیع شده تا هر یک از تیم‌ها در قالب برنامه‌ریزی انجام‌شده اقدام‌های اجرایی را پیاده‌ کنند.
ضدعفونی 6 پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی
فرمانده ارشد مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس تصریح کرد: 6 پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی مشتمل بر پالایشگاه های اول،سوم،چهارم،پنجم،هفتم و هشتم با حضور تیم های آتش نشانی به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شد.
وی افزود:ضدعفونی و گندزدایی سایر پالایشگاه ها نیز در دستور کار قرار دارد اما تاکنون 35 هزار متر مربع از ساختمان ها و اماکن اداری این پالایشگاه ضدعفونی و گندزدایی شده است.
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید