عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

صنعت نفت نقش خود را در مدیریت بحران ویروس کرونا به‌خوبی ایفا کرد

(دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹) ۱۲:۴۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه امروز بخشی از نیازهای مرتبط با مواد ضدعفونی توسط مجتمع‌های پتروشیمی تأمین می‌شود، گفت: صنعت نفت نقش خود را در بحران کرونا به‌خوبی ایفا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از شانا،عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه امروز بخشی از نیازهای مرتبط با مواد ضدعفونی توسط مجتمع‌های پتروشیمی تأمین می‌شود، گفت: صنعت نفت نقش خود را در بحران کرونا به‌خوبی ایفا کرد.
 
عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، بخشی از نیازهای مرتبط با مواد ضدعفونی ازسوی مجتمع‌های پتروشیمی تأمین می‌شود، گفت: این مهم نشان می‌دهد صنایعی همچون پتروشیمی در این شرایط اهمیت بالایی دارند، از این رو باید توجه بیشتری به پتروشیمی‌ها و به‌ویژه صنایع پایین‌دستی آنها داشت.
 
وی افزود: توسعه و تحول پتروشیمی‌ها باید بیش از گذشته محور توجه قرار گیرد، زیرا این صنعت می‌تواند افزون بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال، در نظام سلامت کشور نیز نقش مهمی ایفا کند.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس به نقش صنعت نفت در حل بحران‌های کشور اشاره و تصریح کرد: صنعت نفت، امروز علاوه بر فعالیت‌هایی که در ارتباط با تولید و توزیع سوخت مورد نیاز کشور انجام می‌دهد، نقش مهمی در حل مشکلات کشور دارد که نمونه آن امروز در موضوع مقابله با ویروس کرونا به‌خوبی نمایانگر است، به گونه‌ای که هر یک از شرکت‌های تابع این وزارتخانه همگام با نظام سلامت در ضدعفونی کردن شهرها به‌ویژه مناطق نفت‌خیز کشور نقش مهمی ایفا کرده‌اند.
 
خدری بر ضرورت حمایت از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی نیز تاکید کرد و گفت: امروز ثابت شد در صورت توسعه پتروشیمی‌ها، طراحی و ایجاد شهرک‌های پایین‌دستی در مناطق مختلف، این صنعت می‌تواند نقش خود را در بحران‌ها به خوبی ایفا کند.
 
وی به شعار سال (جهش تولید) نیز اشاره و عنوان کرد: به حداکثر رساندن استفاده از ظرفیت‌های تولیدی، افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی، معادن و صنایع معدنی از الزام‌های تحقق جهش تولید است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید