واحد "لندفیل" دفع پسماند منطقه ویژه پارس راه اندازی شد

(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۰۳

واحد لندفیل"خاکچال" دفع پسماندهای منطقه ویژه پارس به ظرفیت 100 هزار تن، عصر دیروز 20 خردادماه به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- با حضور دکتر پسندیده، مدیر کل پسماند سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر قلی نژاد، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر، دکتر جعفرزاده معاون HSE وزارت نفت، دکتر نژاد بهادری، رییس HSE شرکت ملی نفت ایران و بهرام دشتی نژاد رییس HSE سازمان منطقه ویژه پارس، لندفیل یا گورستان پسماند منطقه ویژه پارس مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهرام دشتی نژاد رییس HSE ارشد منطقه ویژه پارس در مورد این پروژه گفت: این پروژه 11 هکتاری در سه فاز لندفیل پسماند، واحد بازیافت و زباله سوز طراحی شده است که فاز نخست آن در زمینی به مساحت 3 هکتار مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد، این لندفیل از نوع ترانشه ای است که بر اساس توپوگرافی جغرافیایی سطح شیبدار  محل با سرمایه گذاری بالغ بر 20 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته شده است و به طور غیر مستقیم برای 150 نفر اشتغال ایجاد کرده است و برای انجام این پروژه 350 هزار متر مکعب خاکبرداری صورت پذیرفته است.

دشتی نژاد افزود، واحدهای صنعتی و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی از نظر دفع استاندارد پساماند در مضیقه قرار دارند به طوری که برخی از آنها بیش از 1000 تن پسماند دپو شده دارند که با اجرای این پروژه این مشکل بر طرف خواهد شد و در صورت افزایش ظرفیت این واحد امکان خدمات دهی به کل استان بوشهر را دارد.

وی با اشاره به اینکه این لندفیل از جمله خاص ترین نوع از نظر توجه به محیط زیست و مراکز روستایی و شهری است و با سه لایه GCL ، ماسه شسته و GEO TEXTILE که جداکننده پسماند محسوب می‌شود عملا امکان نشت شیرابه‌های پسماند به محیط اطراف وجود ندارد.

رییس HSE ارشد منطقه ویژه پارس افزود، این پروژه همچنین دارای یک سوله 1000 متری تفکیک پسماند‌های خطرناک است.

وی در پایان خاطر نشان کرد، پروژه‌های محیط زیستی به دلیل مغفول ماندن در کشور و احساس نیاز و همچنین درآمدزایی از چرخه بازیافت دارای سوددهی مناسبی هستند و از سرمایه گذاران دعوت می‌شود برای انجام این پروژه‌ها منطقه پارس جنوبی را به عنوان قطب انرژی ایران انتخاب کنند.

گورستان پسماند شهری یا خاک‌چال‌،محل‌های بهداشتی برای دفن زایدات جامد غیر خطرناک یا خطرناک است. در این محل‌ها زایدات به صورت لایه لایه پخش و فشرده می‌شوند و در پایان کار در هر روز توسط خاک پوشیده می‌شوند.


مرکز پسماند 7
مرکز پسماند 4
مرکز پسماند 3
مرکز پسماند 2
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید