معاون اول رئیس‌جمهوری:

امروز بیش از ۳۰ هزار روستا از نعمت گاز برخوردارند

(یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۰:۵۶

معاون اول رئیس‌جمهوری به اقدام‌های صورت گرفته در روستاها در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در زمان آغاز به‌ کار دولت تدبیر و امید تعداد روستاهای برخوردار از گاز، ۱۴ هزار روستا بود که امروز این عدد به بیش از ۳۰ هزار روستا رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، عصر شنبه (۳۱ خردادماه) در نشست با مدیران ارشد وزارت نیرو گفت: چندی پیش اعلام کردم که درآمد نفت در سال ۹۸ حدود ۸ میلیارد دلار بوده و در سال‌های گذشته این درآمدها بعضاً تا ۱۰۰ میلیارد دلار نیز رسیده بود که عده‌ای با انتقاد از طرح این موضوع گفتند که می‌خواهید به دشمن علامت دهید.
 
معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: این نحوه برخورد در واقع پاک کردن صورت مسئله است. وقتی درباره محدودیت منابع سخن می‌گویم و اعداد و ارقامی را به کار می‌برم هدف اصلی این است که پیام دیگری به جامعه بدهم، اما برخی افراد با حاشیه‌سازی و منحرف کردن موضوع اجازه نمی‌دهند پیام اصلی به جامعه منتقل شود.
 
وی افزود: پیام اصلی این سخنان این است که باید شاخص‌های خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف را در سال‌های پردرآمد و کم‌درآمد بررسی و مقایسه کنیم و این موضوع را مدنظر قرار دهیم که تعداد طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در زمان درآمدهای سرشار نفتی چقدر بوده و حالا که این منابع با محدودیت مواجه شده چقدر است؟ ‌باید به مدیران فعلی کشور افتخار کرد که با وجود محدودیت‌ها در اقصی نقاط کشور طرح‌های بزرگی را اجرا کردند.
 
جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت فقط به دنبال اجرای طرح‌های بزرگ نبوده و به طرح‌های کوچک نیز توجه دارد، به اقدام‌های صورت گرفته در روستاها در چند سال اخیر اشاره و تصریح کرد: در زمان آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید تعداد روستاهای برخوردار از گاز ۱۴ هزار روستا بود که امروز این عدد به بیش از ۳۰ هزار روستا رسیده است.
 
معاون اول رئیس‌جمهوری عنوان کرد: ایران می‌تواند با توانمندی‌های ایجادشده در بخش برق، به هاب انرژی منطقه تبدیل شود، زیرا ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد و کشورهای اطراف نیز به برق ایران نیازمند هستند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید