با حضور وزیر نفت و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛

آیین اهدای گواهینامه های فرماندهی حادثه ویژه مدیریت صحنه / دستور وزیر نفت برای ارزیابی ایمنی تاسیاست و تجهیزات صنعت نفت

(دوشنبه ۶ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۱۴

وزیر نفت در آیین اهدای گواهینامه های فرماندهی حادثه ویژه مدیریت صحنه و رونمایی از شیوه نامه ها و بخش نامه های اچ اس ایی با تاکید بر ایمنی و آتش نشانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: ارزیابی ایمنی تاسیاست و تجهیزات صنعت نفت به صورت مستمر انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ، بیژن زنگنه وزیر نفت در آیین اهدای گواهینامه های فرماندهی حادثه ویژه مدیریت صحنه که به صورت ویدئو کنفرانس در مناطق مختلف صنعت نفت از جمله عسلویه و اهواز با حضور مدیران عامل سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت ملی مناطق  نفت خیز جنوب و  برگزار شد گفت:کلیه مراحل کار در صنعت نفت از طراحی تا بهره برداری با انواع مختلف خطر روبرو هستیم که در صورت وقوع یک تهدید جدی برای جان انسان ها و سرمایه کشور وارد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت مسائل ایمنی صرفا یک توسعه اخلاقی و دینی نیست بلکه مسئولیت حرفه ای همه مدیران و کارکنان صنعت نفت است گفت:همه کارکنان در هر سطحی وظیفه رعایت مسائل ایمنی و همچنین آگاهی از آن در مواجهه با بحران را بر عهده دارند تا ریسک وقوع حادثه و تلفات آن در صنعت نفت کاهش یابد.

وزیر نفت خواستار ارزیابی ایمنی مستمر تاسیسات  صنعت نفت شد و افزود: ارزیابی ایمنی در تمامی شرکت های صنعتی دنیا یک امر بسیار بدیهی و متداول است بطوریکه اولین درخواست شرکت های بیمه ارایه ارزیابی ایمنی پروژه است و بر اساس آن نرخ بیمه تاسیسات و پروژه ها تعیین می شود بنابراین اچ اس ای وزارت نفت مکلف است این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند که کلیه تاسیسات،تجهیزات،ابزارهای فرماندهی و افراد صلاحیت دار مورد ارزیابی ایمنی به صورت مستمر قرار گیرد تا از وقوع حادثه در صنعت نفت جلوگیری شود.

زنگنه سهل انگاری در حوزه ایمنی را بسیار خطرآفرین دانست و تاکید کرد: انضباط و آموزش مستمر در زمینه ایمنی امری حیاتی است بنابراین این دو مقوله در حوزه ایمنی باید به یک فرهنگ سازمانی در صنعت نفت تبدیل شود.

اهدای گواهینامه های فرماندهی حادثه ویژه مدیریت صحنه در مناطق نفت خیز جنوب و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و رونمایی از شیوه نامه ها،بخش نامه ها اچ اس ایی با تاکید بر ایمنی و آتش نشانی با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وزیر نفت 18
وزیر نفت 16
وزیر نفت 15
وزیر نفت 14
وزیر نفت 13
وزیر نفت 12
وزیر نفت 11
وزیر نفت 10
وزیر نفت 9
وزیر نفت 8
وزیر نفت 7

 

وزیر نفت 6
وزیر نفت 5

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید