رییس جمهور:

ارزش تولید محصولات پتروشیمی در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

(پنج شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۶:۰۲

حسن روحانی رییس جمهور، ظهر امروز 16 مرداد ماه در آیین افتتاح سه طرح پتروشیمی گفت؛ در دولت تدبیر و امید و همزمان با جهش دوم تولید محصولات پتروشیمی، ارزش محصولات تولیدی از 11 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار در پایان دولت خواهد رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، حسن روحانی با اشاره به نقش پر رنگ پتروشیمی‌ها در جلوگیری از خروج ارز، تامین ارز مورد نیاز و خودکفایی کشور، بیان داشت؛ زمان برگشت سرمایه در این صنعت سود آور کوتاه است که می‌توانند محل مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.
رییس جمهور ادامه داد، مایه مسرت است که این طرح ها در سایه تلاش دانشمندان جوان کشور و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به ثمر نشسته‌اند.
وی همچنین با اشاره به اولویت دولتش در جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنعت پتروشیمی را مهمترین رکن دست یابی به این هدف بر شمرد و گفت؛ امروز شاهد افتتاح در مجموع 1.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور آن هم در شرایط تحریم هستیم که نوید بخش امید به مردم ایران است.
رییس جمهور همچنین از شرکت‌های دولتی و خصوصی خواست بعد از اتمام پروژه‌ها مدیریت سرمایه شرکت‌ها را در بورس و بازارهای مالی دنبال کنند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید