وزیر نفت؛

ارزش محصولات پتروشیمی ایران به 37 میلیارد دلار در سال 1404 خواهد رسید

(پنج شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۶:۰۹

بیژن زنگنه وزیر نفت ظهر امروز در آیین افتتاح سه طرح پتروشیمی در کشور گفت: در جهش سوم صنعت پتروشیمی کشور ارزش محصولات تولیدی این صنعت از 1 میلیارد دلار در سال 86 یه 37 میلیارد دلاد در سال 1404 خواهد رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- وزیر نفت گفت: 17 طرح پتروشیمی در سال 99 افتتاح می‌شوند که 3 طرح آن امروز در بوشهر و لرستان به بهره برداری خواهند رسید که با افتتاح این طرح‌ها در جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران، ارزش محصولات این صنعت به 25 میلیارد دلار در پایان دولت خواهد رسید.
وزیر نفت با اشاره به نقش پررنگ پتروشیمی‌ها در اقتصاد کشور افزود، 25 درصد ارزش سرمایه بورس کشور متعلق به شرکت‌های پتروشیمی است و این شرکت‌ها مورد استقبال مردم و سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.
وی همچنین افزود، در پایان دولت، تولید متانول به 17 ملیون تن و تولید اتان به 14 میلیون تن خواهد رسید و در کنار این افزایش تولید باید با تکمیل زنجیره و تولید محصولاتی مانند اتیلن و پروپیلن، ارزش افزوده متانول تولیدی را افزایش دهیم.
بیژن زنگنه همچنین با اشاره به راه‌اندازی طرح‌های پترو پالایش کنگان و پالایشگاه گازی بید بلند در امسال گفت، این طرح‌ها در جهت استفاده از گازهای همراه نفت و تبدیل آنها به محصولات پتروشیمی توسعه خواهند یافت که گام مهمی در جلوگیری از خام سوزی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات نفت و گاز است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید