طول دوره تولید پایدار از سکوی شماره ۸ پارس جنوبی افزایش یافت

(دوشنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۲۵

مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس از پایان عملیات اسیدکاری گسترده چاه‌های سکوی شماره هشت میدان پارس جنوبی و افزایش دوره تولید پایدار این سکو به میزان دو سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل ازشانا، علی اکبر ماجد با اشاره به فعالیت‌های در دست انجام به‌منظور دستیابی به اهداف برنامه نگهداشت تولید از میدان گازی پارس جنوبی، گفت: عملیات اجرایی مشبک کاری لایه K1 در یک حلقه چاه و اسیدکاری گسترده ۶ حلقه از چاه‌های سکوی SPD8، دهم مردادماه امسال به پایان رسید و با اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات، دوره تولید پایدار از این سکو به میزان دو سال افزایش یافت.

ماجد با بیان اینکه عملیات اسیدکاری موقعیت این سکو در دو مرحله از نیمه دوم سال ۹۸ و نیمه نخست امسال به‌مدت پنج ماه پیگیری و اجرا شد، گفت: این عملیات، از سوی مدیریت مهندسی نفت و گاز با همکاری معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس و با استفاده از خدمات پیمانکاران توانمند داخلی به پایان رسید.

وی افزود: باتوجه به نتایج به‌دست‌آمده از عملیات اسیدکاری در چاه‌های حفره باز، برنامه‌ریزی لازم برای انجام عملیات مشابه در برخی از چاه‌های دو سکوی دیگر فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی انجام خواهد شد.

عملیات مشبک کاری لایه K1 و اسیدکاری گسترده ۱۲ حلقه چاه در سکوی تولیدی فاز ۴ پارس جنوبی نیز پیش از این در فاصله اسفندماه سال ۱۳۹۷ تا مردادماه سال ۱۳۹۸ با موفقیت تکمیل شده و دوره تولید پایدار از سکوی SPD5 به‌مدت ۲۴ ماه افزایش یافته بود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید