نشست صمیمی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اصحاب رسانه شهرستان عسلویه

(چهارشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۵۳

ایرج خرم‌دل، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، ظهر امروز چهارشنبه 22 مرداد ماه، با اصحاب رسانه شهرستان عسلویه، در یک نشست صمیمی،دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: من بعد سعی می‌کنیم در پایان هر فصل نشستی با خبرنگاران داشته و گزارش عملکرد ارائه دهیم.
ایرج خرم‌دل افزود: این امر مستلزم آن است که چارچوب همکاری سازمان منطقه ویژه پارس و خبرنگاران به عنوان نماینده ذی‌نفعان منطقه کاملا واضح و مشخص باشد و در قالب این چارچوب گزارشی از عملکرد این سازمان به اصحاب رسانه‌ها در مورد دست یابی به اهداف ارائه شود.
وی ادامه داد، پارس جنوبی به عنوان مولود انقلاب باید توسط شما رسانه‌های منطقه، به ایران معرفی شود.
سامانه ثبت نام کارجویان کاملا مکانیزه می‌شود
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در این نشست و در پاسخ به دغدغه خبرنگاران در زمینه اشتغال نیروهای بومی گفت، سامانه مکانیزه ثبت نام کارجویان در راستای دولت الکترونیک تا ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و طی آن کلیه درخواست‌های اشتغال کارجویان و درخواست‌های جذب نیرو شرکت‌ها بدون دخالت انسانی و بر اساس امتیازهای تعریف شده شامل محل سکونت، مدرک تحصیلی و حرفه و ...  و نه بر اساس اولویت زمان، سامان‌دهی می‌شوند و با راه اندازی این سامانه عدالت در جذب نیروی پروژه‌های منطقه متحول خواهد شد.
ایرج خرم‌دل ادامه داد، با پایان یافتن پروژه‌های گازی و عمدتا“ دولتی در منطقه پارس جنوبی با حجم چند هزار نفری از نیروهای مواجه خواهیم شد که قرارداد کاری آنها به پایان می‌رسد که با تکمیل  پروژه‌های پایین دستی در منطقه این حجم نیرو به این پروژه‌ها منتقل خواهند شد و هم اکنون 25 پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه در این راستا در انتظار شروع هستند.
وی افزود، استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاری در زمینه حل مشکلات زیست محیطی منطقه در کنار حمایت‌ از طرح های سرمایه‌گذاری تکمیل ‌کننده زنجیر تولید را از اولویت‌های سازمان منطقه ویژه پارس جهت رفع مشکل اشتغال در منطقه بر شمرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال و در هر ماه شاهد کلنگ زنی چند پروژه در منطقه باشیم.
کارگروه پیگیری مطالبات کارگری در منطقه ویژه پارس تشکیل شد
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به دغدغه وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت مبنی بر رسیدگی به مطالبات کارگران گفت، کارگروه بازرسی با حضور نمایندگان HSE، حراست و اداره اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس تشکیل شده تا با بازرسی شرکت‌های منطقه وضعیت کارگران را از نظر پرداخت حق و حقوق، ایمنی و رفاهیات مورد بررسی قرار دهند و به شرکت‌هایی که این مطالبات کارگران را رعایت نکنند ظرف مدت معینی فرصت داده می‌شود این نواقص را بر طرف سازند و در غیر این صورت وضعیت این مطالبات ،طبق وظایف ذاتی سازمان منطقه ویژه پارس، از طریق مبادی قانونی پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد، ما از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم مواردی را که مطالبات کارگران رسیدگی نمی‌شود را جهت پیگیری منعکس نمایند اما در این بین انتظار است که رعایت انصاف در تهیه خبر و اطمینان از صحت و سقم اخبار مثبت و منفی مد نظر این رسانه ها باشد.
جذب بهترین مدرسان کشور برای آموزش معلمان منطقه
ایرج خرمدل در ادامه با اشاره به توافق همکاری این سازمان با اداره آموزش و پرورش استان بوشهر و شهرستان عسلویه جهت آموزش و توانمندسازی معلمان منطقه گفت: این طرح در راستای تقویت بنیه علمی معلمان و دانش آموزان در 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر اجرا خواهد شد.

نشست خبری مدیر عامل 6

کشاورز، نماینده اداره اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست با اشاره به این نکته که با افتتاح چندین طرح پتروشیمی تا پایان سال اتفاق‌های خوبی برای کارجویان منطقه روی خواهد داد، افزود، متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا میزان جذب نیرو در شرکت‌ها کاهش پیدا کرده است.

نشست خبری مدیر عامل 18

غریبی، رییس HSE سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست و در پاسخ به دغدغه خبرنگاران در زمینه آلودگی محیط زیستی منطقه گفت،  بسیاری از پالایشگاه‌ها میزان آلاینده‌ها را از 250 تن در ساعت به 150 تن برای هر ترین گازی کاهش داده‌اند و این امر توسط مجامع بین‌المللی نیز تایید شده است و با اجرای پروژه‌های کاهش فلرینگ مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت نفت و گاز پارس میزان آلودگی در منطقه کاهش خواهد یافت که گزارش آن در وقت مقتضی ارائه خواهد شد.

نشست خبری مدیر عامل 19

نشست خبری مدیر عامل 1

وی افزود، در مورد پسماندهای صنعتی نیز فاز 1 این پروژه در خرداد ماه افتتاح شد و همچنین در زمینه کنترل بیماری کرونا با توجه به حضور کارکنان از اقصی نقاط ایران، کمترین میزان شیوع این بیماری در استان بوشهر، در عسلویه بوده است.
افروزه، مدیر جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست گفت، تمامی فرآیندهای جذب سرمایه‌گذار در منطقه به صورت الکترونیکی در حال تعریف است و امید داریم با تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در منطقه، شاهد کاهش آمار بیکاری در منطقه باشیم.

گفتنی است در این نشست نمایندگان رسانه‌های؛ چریف، ندای عسلویه، عسلویه نیوز، بیدخون نیوز، جلالات نیوز، نایبند، بستان نیوز، جنوب، آوای پارسیان و خبرنگار تسنیم حضور داشتند.

نشست خبری مدیر عامل 20

 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید