سامانه مدیریت پروژه شرکت ملی نفت ایران رونمایی شد

(دوشنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۲۳

سامانه مدیریت پروژه شرکت ملی نفت ایران که با هدف پایش، کنترل عملکرد و مدیریت بهینه‌ و یکپارچه پروژه‌های «طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت» و همین‌طور همه پروژه‌ها و پورتفولیوی این شرکت و شرکت‌های تابع طراحی و بهره‌برداری شده است، با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ،شرکت ملی نفت ایران از ابتدای سال ۹۸، طراحی و پیاده‌سازی نظام جدید مدیریت پروژه را با هدف پایش، کنترل عملکرد و مدیریت بهینه‌ و یکپارچه پروژه‌های «طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت» و سپس همه پروژه‌ها و پورتفولیوی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع در دستور کار قرار داد.
 
به این منظور، با بهره‌گیری از دانش کارشناسی همکاران شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع و همچنین مشاوران مدیریت پروژه و پیمانکاران پروژه‌ها، با تکیه بر خرد جمعی و مشارکت گروهی، نمودار سازمانی مناسب برای مجریان طرح‌ها در شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی ایران و نفت فلات قاره ایران ایجاد و تصویب، رویه‌های مدیریت پروژه تدوین و سامانه نرم‌افزاری و داشبوردهای مدیریتی مربوطه طراحی و پیاده‌سازی شد.
 
سامانه مدیریت پروژه شرکت ملی نفت ایران تمامی مراحل آزمایشی را با موفقیت سپری کرده و اکنون قریب به یک سال است که برای پروژه‌های مرحله نخست طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت مورد استفاده قرار گرفته و متعاقباً برای پروژه‌های مراحل بعدی این طرح و همچنین پروژه‌های آتی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع، استفاده خواهد شد.
 
با بهره‌مندی از این سامانه، برای نخستین بار اطلاعات عملکردی متمرکز و قابل مقایسه پروژه‌ها و سبد پروژه‌ها به‌صورت برخط و با شفافیت کامل در دسترس تمامی ارکان اجرایی و تمام سطوح مدیریتی تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت قرار می‌گیرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید