آیین تکریم و معارفه رییس حراست ارشد سازمان منطقه ویژه پارس

(سه شنبه ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۴۲

مراسم تکریم و معارفه رییس حراست ارشد منطقه ویژه پارس روز سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۹۹) با حضور‌ مدیرکل اطلاعات استان بوشهر، فرماندار و اعضای‌ شورای تامین شهرستان عسلویه، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و برخی‌ مدیران و روسای شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،مدیر کل اداره اطلاعات استان بوشهر در این مراسم با اشاره به حجم توطئه های دشمن در یک سال اخیر گفت: دشمن طی 40 سال گذشته طیف متنوعی از ابزارهای تحریم و تهدید به عنوان اهرم فشار به ملت ایران را استفاده کرده‌ است و در حال حاضر نیز در فضای مجازی به عملیات روانی در جامعه روی آورده است که در این مرحله نیز قطعا با هوشیاری جامعه و خنثی سازی تهدید ها به اهداف خود نخواهند رسید.
وی در ادامه افزود: هجمه های دشمن در فضای مجازی و عملیات روانی بسیار شدید است و ما باید سعی کنیم با تقویت نقاط قوت نظام و معرفی دستاوردها به جامعه توطئه های آنان را خنثی کنیم و این امر با هوشیاری مسئولان در حل مسائل و مشکلات مردم محقق خواهد شد.
 
وی تزریق ناامیدی در جامعه، القاء ناکارآمدی و تشدید اختلافات را از مهمترین برنامه های دشمن در عملیات روانی در جامعه دانست و تاکید کرد: دشمن پس از ناامیدی از عدم تحقق اهداف خود با استفاده از ابزار تهدید و تحریم هم اکنون به ابزارهای جنگ نرم متوسل شده است که قطعا در این زمینه نیز با هوشیاری مسئولان راه به جایی نخواهند برد.
این مقام مسئول تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری های انجام شده کشور در عسلویه و از طرفی موقعیت استراتژیک این منطقه نیازمند تلاش مسئولان برای کسب رضایت ذینفعان کلیدی این منطقه و کارکنان شاغل در این بخش است تا از این رهگذر امنیت موجود در این منطقه تقویت شود.
ایرج خرم دل مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در  این مراسم با اشاره به ماموریت اصلی سازمان منطقه ویژه پارس در ایجاد زیر ساخت ها و پشتیبانی از طرح های توسعه مناطق سه گانه پارس گفت: در حال حاضر وضعیت ما در برداشت از میدان گازی پارس جنوبی در مقایسه با کشور رقیب مناسب است و این امیدواری نیز وجود دارد که تا پایان امسال ۵۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت برداشت ما از این میدان افزوده شود.
خرم دل جذب سرمایه و تکمیل زنجیره تولید در پارس جنوبی را مهمترین ماموریت های کاری سازمان منطقه ویژه پارس در سالجاری عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری در طیف متنوعی از پروژه ها و طرح های منطقه، موجب  افزایش فرصت های شغلی ، ارزآوری برای کشور و جلوگیری از خام فروشی خواهد شد و لذا بخش وسیعی از تمرکز ما در سالجاری در راستای جذب سرمایه گذار خواهد بود.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس پیش نیاز ورود سرمایه را وجود امنیت در منطقه دانست و افزود: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی دستگاه های امنیتی در زمینه امنیت وضعیت بسیار مطلوبی در منطقه حاکم است و این امر با هوشمندی مسئولان بیش از پیش تقویت خواهد شد.
عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان عسلویه نیز در این نشست با اشاره به ماموریت های حراست در سازمان ها و دستگاه های دولتی گفت: اجرای ماموریت های حراستی نیازمند دقت و ظرافت در اجرا است تا خدشه ای به آرامش و امنیت جامعه وارد نشود که خوشبختانه این موضوع در دستگاه های ما به خوبی رعایت می‌شود.
یوسفی ادامه داد: دشمن سناریوهای مختلفی بر علیه امنیت کشور طراحی کرده بود که با هوشیاری مردم و مسئولان این توطئه ها خنثی شد بنابراین ما باید قدردان مردم باشیم که علیرغم برخی مشکلات پیش آمده ناشی از تحریم های ناجوانمردانه دشمنان همواره پای انقلاب ایستاده اند.
وی افزود: در پرداخت حقوق و مطالبات کارگری نیز به شرکت های مستقر در منطقه اعلام شده است هیچ عذری در  عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران پذیرفته نیست و مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس نیز مسئول رصد دقیق مطالبات کارگری و تنظیم روابط بین کارفرمایان و کارگران است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در پایان این‌ مراسم  سال ۱۴۰۰ خورشیدی را سالی مهم برای تحقق اهداف سند چشم انداز در کشور عنوان کرد و افزود:  این منطقه عظیم صنعتی و اقتصادی که نمونه آن در دنیا کم نظیر است باید به عنوان الگوی موفق و پایدار  که مولود انقلاب اسلامی است به مردم معرفی شود .
وی حفظ این دستاورد ها را مرهون تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر دستگاه های امنیتی در منطقه دانست و افزود:امیدواریم با حمایت های بی دریغ دستگاه های امنیتی و حمایت از طرح های سرمایه گذاری پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه حاصل شود زیرا یکی از نتایج ورود سرمایه به هر منطقه اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم است که این موضوع به صورت مستقیم با تقویت امنیت در ارتباط است.
مجید محمودی رییس سابق حراست ارشد منطقه نیز در این نشست گفت: پشتیبانی و صیانت از طرح ها و پروژه های صنعت نفت یک دستاورد نیست بلکه  وظیفه و ماموریت ابلاغی است و در اجرای ماموریت ها همواره سعی شد کرامت کارکنان خدوم و زحمت کش شاغل در منطقه حفظ شود.
محمودی حراست را چشم تیز بین سازمان دانست و افزود: تقویت وفاق و همدلی و پاسخگو بودن از مهمترین وظایف حراست است که این امر جز با گسترش حوزه های همکاری و داشتن یک سند چشم انداز محقق نخواهد شد.
حبیب دراهکی رییس جدید حراست ارشد منطقه ویژه پارس نیز تصریح کرد: منطقه ویژه پارس به واسطه گستردگی و وجود تاسیسات خاص دارای پیچیدگی و تنوع در ماموریت‌ها می باشد که امیدواریم با همراهی دستگاه های امنیتی و حراست های مستقر در منطقه به اهداف خود در صیانت از تاسیسات و کارکنان دست یابیم.
دراهکی اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در وقوع تخلفات، خویشتنداری، خدمتگزاری،حفظ آبروی افراد و توجه به احکام و مسئولیت های اجتماعی و دینی را در اجرای وظایف حراستی بسیار مهم دانست و افزود: شرایط و تهدیدات موجود تغییر کرده است بنابراین ما نیز برای نیل به اهداف خود نیازمند روش های نوین حفاظت و پیشگیری هستیم زیرا این موضوع با صیانت از سرمایه ها و سلامت سازمانی در ارتباط است.
 
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از مجید محمودی رییس پیشین حراست ارشد منطقه ویژه پارس تجلیل‌ شد و حکم انتصاب حبیب دراهکی، رییس جدید حراست ارشد منطقه ویژه پارس به وی اعطا‌ شد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید