مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت:

ظرفیت تولید میدان‌های مشترک نفت و گاز افزایش یافت

(دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹) ۱۰:۲۰

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزایش ظرفیت برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز را یکی از بزرگترین اقدامهای وزارت نفت در دولت تدبیر عنوان کرد و گفت: ایران هم اکنون در برداشت نفت و گاز از میدان‌های غرب کارون و پارس جنوبی از همسایگان پیشی گرفته است

به گزارش شانا به نقل از صداوسیما، کسری نوری به اقدام‌ها و فعالیت‌های وزارت نفت اشاره و عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین اقدام‌های که انجام شد، افزایش ظرفیت تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز است. این مسئله یک مطالبه ملی از صنعت نفت بود که با تلاش‌های گسترده به این مهم دست یافتیم و حتی از همسایگان خود در این زمینه پیشی گرفتیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین میدان نفتی کشور از نظر حجم و اهمیت ذخایر نفت در غرب رودخانه کارون واقع شده است، اظهار کرد: ظرفیت تولید نفت در این میدان مشترک از روزانه ۷۰ هزار بشکه در ابتدای سال ۹۲ با تمام تلاش‌هایی که در این دوران سخت تحریم صورت گرفت به ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است، در واقع حدود شش برابر نسبت به هفت سال قبل بیشتر شده است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت به میدان گازی پارس جنوبی اشاره و عنوان کرد: ظرفیت برداشت روزانه گاز از این میدان مشترک در سال ۹۲ روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب بود اما در حال حاضر با افزایش حدود ۲.۵ برابری به نزدیک ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده‌ایم و در این میدان‌های مشترک وضع خیلی خوبی داریم.

نوری درباره جهش تولید در حوزه پتروشیمی هم گفت: ارزش محصولات پتروشیمی در سال ۹۲ حدود ۱۱ میلیارد دلار بود و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت و پتروشیمی‌هایی که در همین ایام افتتاح شدند، تا پایان سال ۱۴۰۰، این مقدار به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ دولت در حوزه گازرسانی به سراسر کشور، گفت: در سال ۹۲ تعداد روستاهایی که از نعمت گاز بهره‌مند بودند ۱۴ هزار روستا بود و در این چند سال نزدیک ۱۷ هزار روستا نیز گازرسانی شده است و  هم اکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید