تولید پروپان در فاز ۱۹ پارس جنوبی ۲۴۰ درصد افزایش می‌یابد

(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۰۷

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دهم پارس جنوبی از افزایش ۲۴۰ درصدی تولید پروپان در فاز ۱۹ مجتمع گاز پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد نعمتی با بیان اینکه ایجاد تغییرات فرآیندی و راه‌اندازی و تکمیل واحدهای مختلف فاز ۱۹ سبب افزایش قابل توجه محصولات شده است، گفت: با تکمیل مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی توربواکسپندرهای فاز اول، ردیف‌های گازی اول و دوم در مردادماه امسال تولید محصولات باارزش پروپان و بوتان به ترتیب ۳۵۰ و ۷۰ تن در روز افزایش یافته که با توجه به میزان تولید روزانه قبلی افزایش ۷۰ و ۳۵ درصدی پروپان و بوتان را به همراه داشته است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده، توربواکسپندرهای فاز دوم و ردیف‌های گازی سوم  و چهارم، به ترتیب در نیمه اول شهریور و پاییز امسال به بهره‌برداری خواهند رسید که در مجموع مقدار کل تولید پروپان به ۱۷۰۰ تن در روز و بوتان به هزار تن در روز می‌رسد.

به گفته رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دهم پارس جنوبی، با این مقدار تولید، شاهد افزایش ۲۴۰ درصدی پروپان و ۷۰ درصدی در مجموع بوتان خواهیم بود.

طبق توضیحات نعمتی، همه مراحل نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی این تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی و با همکاری و تکیه بر توان نیروهای متخصص پالایشگاه دهم انجام شده است و به این ترتیب، در سال جهش تولید گام بزرگی همسو با افزایش تولید اتان، پروپان و بوتان و ایجاد ارزش افزوده برداشته می‌شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید