پیام مهندس خرم دل به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

(پنج شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹) ۱۶:۴۴

در آستانه فرارسیدن 18 مهرماه سالروز تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، مهندس ایرج خرم دل مدیر عامل این سازمان به مناسبت گرامیداشت این روز پیامی صادر کرد.متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان هاب انرژی در جغرافیای خلیج همیشه فارس، در جنوب این کرانه زرخیز که چون گوهری بر پرچین این کشور جاخوش کرده است، مفتخر است تا در کنار مسئولان و مدیران تاریخ ساز در جهت تحقق آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای تکلیف و دین نماید. جایی که جوانان و متخصصان ایرانی صنعت نفت در شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی، حماسه را برای تامین امنیت انرژی کشور خلق کردند  تا از این رهگذر علاوه بر استقلال انرژی، زمینه پیشرفت اقتصادی کشور و اشتغال زایی نیز فراهم شود.
بدون تردید صنعت نفت به عنوان موتور محرکه ی توسعه و پیشرفت کشور، همواره نقش مهمی ایفا کرده است. پایتخت  انرژی و اقتصادی کشور بعنوان یکی از نمادهای موفقیت بعد از انقلاب، در دو دهه اخیر شاهد تحولات چشمگیری  بوده است، برنامه ریزی صحیح، مدیریت منابع و اولویت بندی طرح های توسعه ای، برداشت حداکثری  از میدان مشترک پارس جنوبی را بعنوان یکی از ماموریتهایش بدنبال داشته است. این افزایش برداشت و افزایش تولید، علاوه بر دسترسی مردم نقاط دور افتاده کشور به نعمت طبیعی پاک و ارزان گاز ، نویدبخش افرایش صادرات و تامین خوراک صنایع پایین دستی برای تکمیل زنجیره تولید است که به حول قوه الهی و تلاش مدیران و کارکنان صنعت نفت، در افزایش سطح درآمدهای کشور از این منطقه اثربخش بوده است.
امروزه و در حالی که بیشتر فازهای گازی پارس جنوبی به  صورت رسمی کامل شده و به بهره برداری رسیده، ظرفیت چشمگیری نیز برای سرمایه گذاری در منطقه بوجود آمده که مزیت  های سرمایه گذاری در این منطقه، موضوع را برای صاحبان سرمایه جذاب کرده است.  دسترسی آسان و ارزان به خوارک مورد نیاز صنایع، همسایگی با خلیج استراتژیک فارس، وجود بندرهای با عمق کم نظیر ، راههای دسترسی خوب به مراکز مهم شهری اطراف (مانند بوشهر-شیراز-بندر عباس)، فرودگاه عظیم بین المللی، تمرکز نیروی کار با تجربه و متعهد و تسهیلات خاص گمرکی و مشوق های مالیاتی، بخشی از جذابیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است. 
از سویی دیگر شرکتهای مستقر در منطقه با محوریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، علاوه بر انجام رسالت اصلی خود در اجرا و پشتیبانی از طرح های توسعه ای پارس جنوبی و راهبری صنایع تولیدی نفت و‌گاز و پتروشیمی، مسئولیت اجتماعی را نیز با جدیت دنبال کرده اند. توجه جدی به فعالیت های حوزه مسولیت های اجتماعی، ارتباط و تعامل سازنده و اثربخش با مقامات و جوامع محلی، ایجاد هم افزایی و تعامل اثربخش فی مابین صنایع و شرکت های مستقر در منطقه، توجه جدی به حوزه محیط زیست، ورزش، فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی و مذهبی و ... از دیگر رویکردهای شرکتهای مستقر در منطقه ویژه پارس در این سالها محسوب می شود.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت در رویکرد خود، شرایط جذب سرمایه گذار را تسهیل نموده و به نمایندگی از همکاران سخت کوش و زحمت کش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سرعت در عمل و پیگیری، دقت در کارها، شفافیت در فرایندها، قانونمندی و تکریم سرمایه گذاران محترم را تضمین می نماید. امید است با اتکال به خداوند بزرگ و نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، روز به روز شاهد هم افزایی عملکرد همه دست اندرکاران در راستای توسعه اقتصادی بیش از پیش منطقه باشیم.
لذا ضمن قدردانی از تمامی تلاشگران و کارکنان شریف سازمان منطقه ویژه پارس و تشکر از نگاه ارزنده وزیر محترم نفت، مدیرعامل شرکت ملّی  نفت ایران، مقامات دولتی مستقر در استان بوشهر، نماینده معزز ولی فقیه در استان، نماینده محترم مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعات، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مردم شریف و نجیب منطقه در همراهی با این سازمان در پیشبرد اهداف عالیه صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور، ١٨ مهرماه سالروز تأسیس سازمان منطقه ویژه پارس را گرامی می داریم و با اتکاء به بیانات مقام معظم رهبری که تلاش در این منطقه اقتصادی و انرژی را نوعی جهاد فی سبیل الله بر شمرده اند، برای تمامی جهادگران ایران اسلامی مستقر در این منطقه آرزوی موفقیت و سربلندی می نمایم.

ایرج خرم دل

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید