از سوی وزارت نفت انجام شد؛

اهدای ۱۴۱ دستگاه تنفسی ویژه بیماران کرونایی به مناطق نفت‌خیز

(سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۵:۳۶

در مراسمی که صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه) با حضور وزیر نفت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداران بوشهر و خوزستان، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها و مدیران و دست‌اندرکاران امر در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، ۱۴۱ دستگاه ونتیلاتور تنفسی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از شانا،بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه) در حاشیه آیین اهدای ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که امروز وزارت نفت با وجود مشکلات مالی توانست همسو با اجرای مسئولیت اجتماعی ۱۴۱ دستگاه ونتیلاتور را به وزارت بهداشت برای به‌کارگیری در بیمارستان‌های مناطق نفت‌خیز اهدا کند.
وی با بیان اینکه ما همیشه خودمان را در کنار مردم به‌ویژه مناطق نفت‌خیز احساس‌ کردیم و می‌کنیم، یادآوری کرد: در این دوران کرونا هم همانند دو سال و نیم گذشته که از اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران می‌گذرد همه تلاشمان را برای تداوم تولید نفت، گاز، محصولات پتروشیمی و حفاظت از جان کارکنان به کار گرفتیم.
وزیر نفت با بیان اینکه همکاران ما در دوران کرونا افزون بر اینکه با فداکاری سوخت مورد نیاز مردم را تأمین کردند مواد اولیه مورد نیاز کالاهای بهداشتی را نیز تأمین کرده است، تصریح کرد: ما در جبهه‌های مختلفی در نبرد هستیم، شدیدترین فشارهای تاریخی را بر ما وارد می‌کنند.
زنگنه با بیان اینکه ما افزون بر مشکلات شدید اقتصادی با بیماری کرونا نیز روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها که در صنعت نفت سختگیرانه اجرا شده و خوشبختانه اثربخش هم بوده از این بلای عالم‌گیر عبور کنیم.
وی به این پرسش که آیا کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود، گفت: پیش‌تر هم گفتم با پایان این دوره دیگر هرگز وارد کار دولتی نخواهم شد، البته بازنشستگی سیاسی معنا ندارد.      
عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر نیز در آیین اهدای ۱۴۱ دستگاه تنفسی ویژه بیماران کرونایی به مناطق نفت‌خیز از طرف وزارت نفت، گفت: از وزیر نفت و مجموعه صنعت نفت که باوجود اینکه خود سختی‌هایی را تحمل می‌کنند، در کنار مردم مناطق نفت‌خیز هستند قدردانی می‌کنم.
 
وی افزود: وزارت بهداشت حدود هشت ماه است که با بیماری پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و شهدایی نیز تقدیم کشور کرده‌اند که البته این وزارتخانه با وزارت نفت نقطه مشترکی نیز دارد.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه نقطه مشترک وزارت نفت و بهداشت این است که هر دو در شرایط جنگی قرار دارند، تصریح کرد: هم‌اکنون در شرایط جنگ اقتصادی و بیماری قرار داریم که می‌طلبد همان‌طور که از جبهه سلامت دفاع می‌کنیم به جبهه اقتصادی که همان وزارت نفت است نیز کمک کنیم.
 
گراوند با تأکید بر اینکه این نوع نگاه وزارت نفت که در شرایط سخت به فکر مردم مناطق نفت‌خیز کشور است، در تاریخ ماندگار خواهد بود، عنوان کرد: ایام و روزهای سختی پشت سر می‌گذاریم، اما امیدواریم با سخت‌گیری‌هایی که برای کنترل این بیماری انجام می‌شود بتوانیم آن را شکست دهیم.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید