ظرفیت جهانی تولید پی‌وی‌سی تا سال 2024 میلادی افزایش می یابد

چین پیشرو در افزایش ظرفیت تولید پی‌وی‌سی جهان

(دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹) ۱۱:۵۹

چین پیشتاز افزایش ظرفیت جهانی تولید پلی‌ونیل کلراید (پی‌وی‌سی) تا سال 2024 میلادی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن انجینییرینگ (hydrocarbonengineering)، بر اساس تازه ترین گزارش شرکت گلوبال دیتا (GlobalData)، ظرفیت جهانی تولید پلی‌ونیل کلراید (پی‌وی‌سی) قرار است تا سال 2024 میلادی شاهد رشدی خیره‌کننده باشد و به‌طور بالقوه از رقم 56 میلیون و 130 هزار تن در سال 2019، به 65 میلیون و 600 هزار تن در سال 2024 برسد، مجموع ظرفیت جهانی تولید پی‌وی‌سی در بازه زمانی یادشده 17 درصد افزایش می‌یابد که سهم چین در افزایش تولید این محصول 50 درصد خواهد بود.
 
در گزارش موسسه گلوبال دیتا با عنوان «چشم‌انداز صنعت جهانی پی‌وی‌سی تا سال 2024 میلادی – ظرفیت، سرمایه گذاری و پیش‌بینی جزئیات مجتمع‌های فعال و برنامه‌ریزی شده» آمده است، چین بالاترین سهم را در مجموع افزایش ظرفیت تولید جهان را خواهد داشت.
 
گلوبال دیتا اعلام کرد: انتظار می‌رود ظرفیت تولید سالانه پی‌وی‌سی در چین از رقم 24 میلیون و 370 هزار تن در سال 2019 میلادی به 28 میلیون و 370 هزار تن برسد.
 
افزایش عمده ظرفیت تولید پی‌وی‌سی چین تا سال 2024 میلادی از واحد پی‌وی‌سی تیان‌جین متعلق به شرکت «تیان‌جین بوهای کمیکال دیولوپمنت» با ظرفیت‌ سالانه 800 هزار تن خواهد بود.
 
دایاناند خاراده، تحلیلگر حوزه نفت و گاز موسسه گلوبال دیتا در این باره گفت: انتظار می‌رود تقاضای پی‌وی‌سی در چین در پی افزایش ساخت و ساز و دیگر بخش‌ها با رشد همراه شود، این کشور آسیایی برای پاسخگویی به رشد فزاینده تقاضا برای این محصول در نظر دارد ظرفیت تولیدش را افزایش دهد.
 
گلوبال دیتا اعلام کرد: هند از حیث افزایش ظرفیت تولید پی‌وی‌سی در جایگاه دوم قرار می گیرد و انتظار می‌رود تا سال 2024 میلادی از رقم یک میلیون و 580 هزار تن سال 2019 میلادی به 4 میلیون و 270 هزار تن دست یابد.
 
بر اساس محاسبات گلوبال دیتا، بخش عمده سالانه ظرفیت تولید پی‌وی‌سی هند از واحد تولید پی‌وی‌سی کاکینادا متعلق به شرکت پتروشیمی هالدیا خواهد بود که قرار است ظرفیت تولید سالانه پی‌وی‌سی این واحد تا سال 2024 میلادی به 600هزار تن برسد.
 
بر اساس این برآورد، تایلند از نظر افزایش ظرفیت تولید پی‌وی‌سی جایگاه سوم جهان را در اختیار می‌گیرد و انتظار می‌رود از رقم یک میلیون و 90 هزار تن در سال 2019 میلادی به یک میلیون و 650 هزار تن در سال 2024 میلادی برسد.
 
بر اساس پیش‌بینی گلوبال دیتا، بخش عمده افزایش ظرفیت تولید سالانه پی‌وی‌سی تایلند از واحد تولید پی‌وی‌سی «وینتای مپ تا پوت» خواهد بود که قرار است ظرفیت تولیدش تا سال 2024 میلادی به 560 هزار تن در سال برسد.
 
گلوبال دیتا اعلام کرد که «شرکت تیان‌جین بوهای کمیکال دیولوپمنت»، « شرکت پتروشیمی هالدیا» و «شرکت شنهووا انرژی» جزو سه شرکت برتر آسیا از نظر طرح‌های پتروشیمی برنامه‌ریزی شده برای ایجاد ظرفیت‌های جدید پی‌وی‌سی در دوره مورد بررسی به شمار می‌آیند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید