آغاز عملیات بارگذاری کاتالیست ایرانی HDS در پتروشیمی سبلان

(دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹) ۱۴:۰۳

مدیرعامل پتروشیمی سبلان از آغاز عملیات بارگذاری کاتالیست HDS ساخت داخل در این طرح خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمد زالی گفت: عملیات بارگذاری کاتالیست این طرح پتروشیمی، با لود در راکتورهای هیدروژناسیون و سولفورزدایی آغاز شد.
 
وی افزود: شرکت پتروشیمی سبلان با توجه به ممکن نبودن دریافت بخشی از کاتالیست‌های انحصاری شرکت تاپسو به دلیل تحریم‌ها و با وجود امکان تأمین کاتالیست مشابه از شرکت‌های خارجی در راستای حمایت از تولید داخلی اقدام به سفارش‌گذاری کاتالیست‌های مورد نیاز از شرکت‌های پژوهش و فناوری پتروشیمی، گسترش فناوری خوارزمی و نفت و گاز سرو کرد و خوشبختانه امروز با تلاش‌های انجام‌شده بومی‌سازی کاتالیست دستاوردی ارزشمند برای صنعت پتروشیمی ایران به شمار می‌رود.
 
مدیرعامل پتروشیمی سبلان با اشاره به اینکه عملیات بارگذاری کاتالیست HDS ساخت شرکت گسترش فناوری خوارزمی آغاز شده است، ادامه داد: کاتالیست مورد استفاده در این رآکتور، موسوم به رآکتور هیدروژناسیون کبالت مولیبدنیوم است که با تبدیل گوگرد موجود در گاز طبیعی (خوراک) به سولفید هیدروژن، امکان جذب این ترکیبات را در رآکتور ۱۰۰۲ (راکتور سولفور زدایی) فراهم می‌کند.
 
پتروشیمی سبلان به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در زمینی به مساحت ۷ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با هدف تولید سالانه ۱.۶ میلیون تن متانول در حال احداث است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید