صنعت پتروشیمی سد تحریم را شکست

(دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹) ۱۶:۰۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران تحت هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شود و با وجود تحریم‌ها، صنعت نفت و پتروشیمی خود را توسعه می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از شانا،عبدالکریم جمیری با تأکید بر اینکه ایران در حال توسعه ظرفیت‌ها در صنعت پتروشیمی است و به جهش سوم در این صنعت نیز می‌رسد به خبرنگار شانا گفت: صنعت پتروشیمی ایران هم‌اکنون در مسیر توسعه گام برمی‌دارد و البته در عرصه جهانی نیز تأثیرگذار بوده است، تحولات صنعت نفت و پتروشیمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیش از آن قابل مقایسه نیست، ایران در این صنعت جهش قابل توجه‌ای داشته است.
 
وی به بهره‌برداری از طرح‌های مهم پتروشیمی در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته همچنین امسال، چند طرح پتروشیمی در کشور به بهره‌برداری رسید و این در حالی انجام شد که تحریم‌ها نیز بر کشور سایه افکنده است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور به‌ سمت اهداف خود در تولید نفت و پتروشیمی حرکت می‌کند و با تلاش و همت به هدفش در افزایش تولید محصولات نیز می‌رسد، کما اینکه ارزآورترین صنعت کشور هم‌اکنون صنعت پتروشیمی قلمداد می‌شود. این موارد نشان می‌دهد هرچند تحریم هزینه‌هایی به کشور تحمیل می‌کند، اما قطار توسعه به‌ویژه توسعه صنعت پتروشیمی را متوقف نمی‌کند.
 
جمیری عنوان کرد: جهش‌های صنعت پتروشیمی باید ادامه یابد، زیرا این صنعت به‌عنوان صنعت ارزش‌آفرین در زنجیره تولید نفت و گاز، نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید