نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

توسعه صنعت پتروشیمی از ارکان محوری اقتصاد مقاومتی است

(دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹) ۰۹:۱۶

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی از مهم‌ترین ارکان اقتصادی مقاومتی است، گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی را راهکاری مؤثر برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال دانست و گفت: صنعت پتروشیمی توسعه‌دهنده اقتصاد کشور است، از این رو سرعت پیشرفت در صنایع پتروشیمی باید شتاب گیرد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در پایین‌دست پتروشیمی به‌دلیل وجود ارزش افزوده بالا، قابل اطمینان و سودآور است، بنابراین توسعه صنعت پتروشیمی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون منابع و زیرساخت‌های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و صنعت پتروشیمی می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

مرادی عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف مهم در صنعت پتروشیمی باید از خام‌فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد.

وی گفت: در شرایط تحریمی و سخت اقتصادی، این صنعت پتروشیمی است که بیشترین ارز را وارد کشور کرده و به نوعی کمک کننده به اقتصاد بوده‌ است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید