با حمایت سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت های مستقر در منطقه

آزمایشگاه تشخیص طبی در عسلویه افتتاح شد

(سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹) ۱۴:۱۵

با حمایت سازمان منطقه ویژه پارس ،شرکت های مستقر در منطقه و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آزمایشگاه تشخیص پزشکی در عسلویه امروز سه شنبه( 19 اسفندماه)با حضور دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ،مهندس ایرج خرم دل مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس ،دکتر وحید مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ ،مسعود حسنی مدیر عامل پتروشیمی پارس و مدیران ارشد شرکتهای منطقه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،مدیر عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این مراسم گفت: راه مقابله با کرونا اتخاذ یک رویکرد علمی و فراگیر است بطوریکه همه مردم و نهادها در جهت رعایت آن تلاش کنند تا بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

دکتر سید مهدی هاشمی افزود: خوشبختانه با ورود واکسن به کشور این امیدواری وجود دارد تا یک سال آینده این بیماری ریشه کن شود اما تا ریشه کنی این بیماری همه مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در آیین افتتاح آزمایشگاه تخیص طبی عسلویه با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: ممنوعیت تردد از -به شهرهای قرمز و نارنجی ،محدودیت های ورود افراد از مناطق پر خطر و غربالگری را از مهمترین راه های مقابله با این بیماری در است و امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان از موج بعدی کرونا به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: صدور مجوزهای تردد موردی برای افراد ضروری و دورکاری میتواند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری در مناطق عملیاتی کمک کند ضمن آنکه همه افراد ملزم به حفظ فاصله اجتماعی در محیط کار هستند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر گفت: در این آزمایشگاه علاوه بر امکان انجام real time quantitative PCR،امکان انجام Conventional PCR هم فراهم شده است تا بتوان از امکانات آن برای انجام تست های شایع دیگری هم استفاده کرد. این موضوع باعث می شود تا پس از عبور جهان از پاندمی اخیر، وجود این آزمایشگاه همچنان مقرون به صرفه باقی مانده و به عنوان یک ظرفیت پشتیبانی طبی در دسترس با تکنولوژی بالا، برای پشتیبانی تولید در منطقه ایفای نقش نماید. ایجاد این ظرفیت از نظر پدافند غیر عامل برای ایجاد امنیت در منطقه نیز بسیار حایز اهمیت می باشد.

وی افزود : مسئول فنی این آزمایشگاه ،توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی خواهد شد و با این اتفاق تثبیت در کار و جواب‌دهی آزمایش‌ها طی 8-6 ساعت اتفاق می‌افتد.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: احساس می‌کنیم که با راه‌اندازی این آزمایشگاه و کمک به فرآیند شناسایی در زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کمتر خواهد شد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در پاسخ به این‌که آیا مردم می‌توانند مراجعه حضوری به این آزمایشگاه داشته باشند، گفت: البته که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه بهداشتی و درمانی عسلویه نیازهای عمومی مردم و شهرستان های مجاور در صورت لزوم مرتفع خواهد شد.

دکتر مالکی در ادامه افزود: راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در عسلویه اتفاق مبارکی خواهد بود و احساس همه مسوولان این است که با راه‌اندازی این آزمایشگاه و ظرفیتی که می‌تواند پوشش دهد، مشکل استان در این منطقه را مرتفع خواهد کرد.

گفتنی است این آزمایشگاه در ساختمانی مستقل با مساحتی بالغ بر 250 متر مربع در شرقی ترین نقطه محدوده پتروشیمی های عسلویه و در مجاورت بندر شیرینو تاسیس شده است. این آزمایشگاه از دو بخش مجزا (Pre Pcrمحدوده فشار مثبت)و (Post pcr محدوده فشار منفی) تشکیل شده است که از نظر فضای فیزیکی، تهویه و فاضلاب کاملا مستقل از یکدیگر هستند و تمام ضوابط و استانداردهای بین المللی در آن رعایت شده است.مبلغ 2میلیارد تومان در زمینه بازسازی فضای فیزیکی مورد نیاز و خرید تجهیزات غیر پزشکی توسط شرکتهای مستقر در منطقه ویژه پارس و 900 میلیون تومان در زمینه هزینه خرید تجهیزات پزشکی توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صورت گرفته است که در مجموع برای راه اندازی آزمایشگاه مبلغ 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

 

افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 22

افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 21
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 20
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 19
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 18
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 17
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 16
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 15
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 14
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 13
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 12
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 11
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 10
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 9
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 8
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 7
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 6

افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 4
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 3
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 1

افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 34
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 33
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 32
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 31
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 30
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 29
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 28
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 26
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 25
افتتاه آزمایشگاه مدرن تشخیص کوبید 19 24

عکاس : اسماعیل زارع

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید