به کوشش انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت

کتاب «سفر به سرزمین نفت» منتشر شد

(چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹) ۱۴:۰۰

کتاب «سفر به سرزمین نفت: آشنایی با صنعت نفت و اوپک» با هدف افزایش سطح دانش نسل‌های نوجوان و جوان درباره پایه‌های اولیه صنعت نفت و فعالیت‌های اوپک، به کوشش انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت چاپ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ، کتاب «سفر به سرزمین نفت: آشنایی با صنعت نفت و اوپک»، ترجمه کتاب انگلیسی‌زبان «I need to know» از انتشارات دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، شامل اطلاعاتی درباره صنعت نفت از جمله چگونگی شکل‌گیری نفت‌خام در زمین، روش‌های اکتشاف و برداشت و صنایع پایین‌دستی و بالادستی است.
 
کتاب «I need to know» نخستین بار به‌منظور معرفی صنعت نفت و فعالیت‌های اوپک برای نسل‌های نوجوان و جوان و به عنوان بخشی از برنامه‌های این نهاد بین‌المللی برای بزرگداشت پنجاهمین سالروز تاسیس اوپک به زبان انگلیسی منتشر شد.
 
فصل‌های نخست تا سوم این کتاب به مباحثی مربوط به «مبانی نفت»، «اکتشاف نفت» و «پالایش نفت خام» می‌پردازند، فصل چهارم آن نیز به‌طور کامل به چگونگی تاسیس و تاریخچه شکل‌گیری اوپک اختصاص دارد، همچنین در فصل پایانی این کتاب با عنوان «آشنایی با صنعت نفت»، خوانندگان با تاریخچه‌ای کوتاه از چگونگی شکل‌گیری صنعت نفت ایران و بخش‌های مختلف آن آشنا می‌شوند.
 
مخاطبان اصلی این کتاب، دانش‌آموزان و خوانندگان نسل نوجوان و جوان هستند و اما بزرگسالان خواهان آشنایی با مفاهیم صنعت نفت و اوپک نیز می‌توانند به زبان غیرفنی در کنار تصاویر ساده و گویا از اطلاعات این کتاب بهره گیرند.
 
کتاب «سفر به سرزمین نفت: آشنایی با صنعت نفت و اوپک» تمام رنگی و در قطع رقعی با ترجمه «امیر دشتی» و به کوشش انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت چاپ شده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید