حضور مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در جلسه شورای اداری شهرستان تنگستان

(پنج شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱) ۰۹:۰۸

سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در جلسه شورای اداری شهرستان تنگستان که با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای انقلاب اسلامی و فرماندار این شهرستان برگزار شد، شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در این جلسه گفت: ما در چندین دهه و در سایه جنگ اقتصادی پارس جنوبی را توسعه دادیم و این عوامل باعث شد رشد زیرساخت‌ها اولویت دوم در منطقه باشد.
وی ادامه داد، نزدیک ۷۰ درصد جمعیت کشور وابسته به گاز پارس جنوبی  هستند و این تقاضا در حال افزایش است و پاسخگویی به این تقاضا باعث شده توسعه زیرساخت‌های منطقه در اولویت بعدی نسبت به رشد تولید قرار گیرد اما این نقش آفرینی منطقه در اقتصاد کشور باید در کیفیت زندگی مردم آن نیز نمود پیدا کند.
اسدی ادامه داد: جذب اعتبارات عمرانی در منطقه باید بر اساس وضع قوانین باشد تا بتوان معیار مناسبی برای سنجش میزان مشارکت مجموعه‌های صنعتی در بحث مسولیت اجتماعی وضع کرد و در این زمینه نمایندگان مجلس استان بوشهر می‌توانند نقش موثری ایفا نمایند.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس افزود: ۵۹درصد پرسنل سازمان منطقه ویژه پارس و بالای ۷۰درصد مدیران ما بومی هستند و در ۱۰ سال گذشته مقررات بومی گزینی در منطقه رعایت شده است.
اسدی همچنین گفت: کاملا آمادگی داریم که نمایندگان استان بوشهر نظارت عالیه در فعالیت جذب نیرو در پارس جنوبی داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از زمینه‌های ایجاد ظرفیت اشتغال در منطقه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که سازمان منطقه ویژه پارس طی ۱۰ سال زمینه آموزش ۱۵ هزار نفر از نیروهای جویای کار استان بوشهر را فراهم کرده است که اکثر این افراد مشغول به کار هستند.
اسدی گفت: امکان ایجاد دوره‌های  کارورزی برای نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی استان بوشهر نیز از سوی سازمان منطقه ویژه پارس فراهم است.
 اسدی تقویت شرکت‌های پیمانکاری و خدماتی در منطقه را یکی دیگر از راه‌های افزایش اشتغال در استان بوشهر برشمرد.
 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین اشاره کرد، در منطقه پارس شمالی بیش از ۱۰۰۰ هکتار تقاضای احصا زمین جهت سرمایه گذاری وجود دارد که نوید بخش خوبی برای توسعه این منطقه است.

رسانه جدید

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید