پژوهشگاه صنعت نفت و پتروشیمی نوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

(دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱) ۰۹:۳۷

تفاهم‌نامه هوشمندسازی و تحول دیجیتال میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروشیمی نوری با هدف توسعه همکاری‌های مشترک امضا شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ، این تفاهم‌نامه همسو با اهداف کل زنجیره ارزش و سند جهت‌گیری‌های کلان و سیاست‌های پژوهشی فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت میان طرفین امضا شده است. بر اساس سیاست‌ها و اهداف وزارت نفت، دیجیتالی کردن و هوشمندسازی در صنعت نفت و گاز جزو اولویت‌های اساسی و ضروری به حساب می‌آید.
 
همچنین توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر کلان‌داده‌ها، اینترنت اشیا برای ارتقای بهره‌وری در زنجیره ارزش بالادستی و پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی از اهداف سند جهت‌گیری‌های کلان وزارت نفت است. بر همین اساس پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروشیمی نوری تفاهم‌نامه مشترکی را امضا کردند که بهره‌گیری از ابزارهایی نظیر هوش مصنوعی، تجهیزات فناورانه و نظایر آن در جهت رشد سطح هوشمندی و دستیابی به هدف ایجاد دیجیتال همگام با فناوری روز دنیا از مهم‌ترین موضوعات آن به حساب می‌آید.
 
بر اساس این گزارش، تبیین الگویی مبتنی بر هوشمندسازی و تحول دیجیتال در صنایع نفت و پتروشیمی، همچنین بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، تخصصی و اجرایی طرفین از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است. پیاده‌سازی پروژه‌های اولویت‌دار در شرکت‌های گروه صنایع نفت و پتروشیمی، شناسایی نیازهای مرتبط با هوشمندسازی و تحول دیجیتال و هماهنگی برگزاری دوره‌های تخصصی هوشمندسازی و تحول دیجیتال با مدرک معتبر و فرهنگ‌سازی تحول دیجیتال با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروشیمی نوری را باید موضوع‌های این تفاهم‌نامه برشمرد.
 
مدت این تفاهم‌نامه سه سال است و عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و تقی صانعی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در پژوهشگاه صنعت نفت آن را امضا کردند.

 منبع:پژوهشگاه صنعت نفت

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید