به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-علی معصومی جزییات جدیدی از حادثه واژگونی و غرق شدن کشتی تانزانیایی در بندر پارس را منتشر کرد.
وی در ارتباط با این حادثه گفت؛ برنامه stowage plan کشتیها توسط افسر اول کشتی و نهایتا فرمانده به اپراتور بندر اعلام میگردد که اپراتور وظیفه دارد بر اساس طرح اعلامی بارگیری را انجام دهد لذا در این حادثه مسئولیت با فرمانده و افسران کشتی است.
معصومی افزود؛ کشتی مذکور بر اساس این plan و ارتباط برقرار شده بین planing official و اپراتور بندر تحت نظارت فرمانده و افسران شناور مشغول به بارگیری ۹۴ کانتینر ۴۰ فوت میشود که پس از بارگیری نود و یکمین کانتینر، stability شناور بهم خورده و کشتی ساعت ۱۱ صبح ۴ بهمن ماه غرق میشود.
وی ادامه داد؛ هم اکنون عملیات جهت نجات کانتینرهای غرق شده ادامه دارد.
مدیر بنادر و پایانههای دریایی سازمان منطقه ویژه پارس افزود؛ البته اظهار نظر در خصوص چرایی و دلایل وقوع حادثه و دخیل بودن دیگر عوامل بعد از بررسی بدنه کشتی و دیگر مسائل فنی منصفانه تر خواهد بود.