با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه:

پایگاه دریایی سپاه به منطقه دریایی ارتقا یافت

(دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷) ۱۳:۰۳

با ارتقای پایگاه دریایی ثارالله، منطقه چهارم ثارالله نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه بصورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه،  پایگاه دریایی ثارالله عسلویه روز دوشنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه به منطقه چهارم ثارالله نیروی دریایی سپاه حد فاصل منطقه اول (بندرعباس) و دوم (بوشهر) از جزیره کیش تا راس مطاف ارتقا یافت.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم آغاز به کار منطقه چهارم ثارالله گفت: اصلی ترین محور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ولایت محوری و پس از آن تکلیف گرایی است.
دریادار مرتضی صفاری به سابقه ایجاد پایگاه دریایی ثارالله پرداخت و افزود: در زمان جنگ تحمیلی پس از آنکه صدام به نفتکشهای ایران حمله کرد، تصمیم گرفته شد یک پایگاه دریایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حد فاصل بوشهر و بندرعباس در منطقه عسلویه ایجاد شود که منجر به راه اندازی پایگاه دریایی ثارالله شد.
وی اظهار داشت: پایگاه دریایی ثارالله ابتدا زیر نظر منطقه دریایی بوشهر فعالیت می کرد و به لحاظ اهمیت منطقه مرکزی خلیج فارس پس از مدتی به صورت مستقل و زیر نظر نیروی دریایی به فعالیت خود ادامه داد.
صفاری اظهار داشت: پس از آن که مسوولیت صیانت از خلیج فارس بصورت کامل به سپاه واگذار شد، از نظر جغرافیایی به این نتیجه رسیدیم که "پایگاه دریایی ثارالله" به "منطقه چهارم دریایی ثارالله" نیروی دریایی سپاه ارتقا یابد.
وی با بیان این که تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا پارس جنوبی به یک منطقه اقتصادی بین المللی تبدیل شود، تاکید کرد: حفاظت و صیانت از این منطقه یکی از مهمترین ماموریت های منطقه چهارم ثارالله نیروی دریایی سپاه به شمار می رود.
در مراسم آغاز به کار منطقه چهارم ثارالله نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر فرماننده ندسا، سردار علی رزمجو فرمانده منطقه دوم، فرماندار کنگان، امام جمعه و بخشدار عسلویه و جمعی از فرماندهان سپاه استان بوشهر حضور داشتند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید