بهترین میان وعده غذایی در محل کار چیست؟

(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۲:۴۴

حفظ سلامتی نیروی انسانی در محیط کار همواره از اهمیت بسزایی برای شرکت ها و سازمان ها برخوردار بوده است اما امروزه عادات بد غذایی باعث در خطر افتادن سلامتی افراد شده که در این راستا می توان با اطلاع رسانی دقیق به کارکنان آنان را از آسیب هایی که سلامتی آنان را با خطر جدی مواجه می کند آگاه کرد.

 شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با شنیدن نام میان وعده ‏، عصرانه های خانگی که معمولا از نان تازه و پنیر، خیار و گوجه بود تشکیل شده است در  ذهن شما متبارد شود اما در حال حاضر  میان وعده هایی که خودمان و فرزندانمان استفاده می کنیم، کیک، کلوچه، بیسکوئیت و آبمیوه های صنعتی است و متاسفانه همه ما میان وعده را شامل انواع تنقلات، شیرینی، شکلات  که فاقد ارزش تغذیه ای نیز می باشد میدانیم و معمولا نه از روی گرسنگی، بلکه از روی هوس تمایل به خوردن آنها داریم. 

بیشتر ما چای را به خاطر تنقلاتی که به همراه آن می توان استفاده کرد میل می کنیم و این در حالی است که خود چای لذت زیادی نمی بریم و حتی در فواصل وعده های غذایی اصلی اصلاَ گرسنه نیستیم!

  خوردن میان وعده های پرکالری و ریزه خواری مداوم، که اغلب کالری آن بیشتر از وعده های اصلی غذایی می باشد منجر به افزایش وزن و یا متوقف شدن روند کاهش وزن و یا افزایش چربی های مضر خون میشود.

توصیه می شود برای مصرف غذای روزانه و میان وعده مصرفی تان برنامه ریزی داشته باشید و صرفا جهت دور هم بودن انواع و اقسام شیرینی، شکلات و بیسکوئیت ها را مصرف نکنید و به اصرار و تعارف اطرافیان برای مصرف تنقلات توجه زیادی نداشته باشید.

بهترین میان وعده در فواصل وعده های غذایی مصرف 1 عدد میوه و یا لقمه ای کوچک از نان است که با انواع سبزیجات، پنیر، گردو و یا تکه ای کوچک از کوکو یا کتلت و یا چند عدد ( 4-5 عدد) از مغز های گیاهی می تواند باشد. شیر هم به عنوان یک میان وعده مناسب جهت جلوگیری از احساس گرسنگی قبل از وعده های غذایی اصلی پیشنهاد میشود.

                                                                                                                         شالیز طاهرپرور کارشناس تغذیه 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید