به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس یوسفی از پیش بینی جابجایی سالانه 5 میلیون مسافر در افق طرح جامع منطقه ویژه پارس خبر داد و افزود جهت رسیدن به این هدف ساماندهی وضعیت پایانه های مسافربری به موازات توسعه فرودگاه منطقه در دستور کار قرار دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه در ادامه افزود زیرساخت های موجود جهت تحقق اهداف حمل و نقل مسافر در منطقه ویژه پارس موجود است که امید است با واگذاری این امکانات به بخش خصوصی امر حمل و نقل در منطقه ویژه پارس متمرکز شده و مانند شهرک حمل و نقل بار که تجربه موفق تصدی بخش خصوصی در حوزه ی خدمات است، این بخش نیز تکامل یابد.
یوسفی همچنین نظارت سازمان منطقه ویژه پارس بر رعایت الزامات HSE در حمل نقل کالا و مسافر با توجه به مقتضیات صنعتی و ایمنی منطقه را از دیگر
هدف های ساماندهی پایانه های بار و مسافر خواند.
پایانه مسافربری در زمینی به مساحت حدود 8 هکتار در منتهی الیه ضلع غربی منطقه ویژه (در مجاورت دروازه غربی منطقه ویژه ) و با توان جابه جایی پنج میلیون مسافر در سال طراحی و احداث شده است.
این پروژه شامل "ساختمان ترمینال ( دفتر مدیریت پایانه ، دفاتر شرکت های حمل ونقل مسافر ، غرفه های تجاری ، رستوران ،گیشه اطلاعات ، انبار توشه ، نماز خانه و سرویس های بهداشتی ) ، پارکینگ عمومی ، جایگاه تاکسی سرویس درون شهری و برون شهری ، ایستگاه اتوبوس درون شهری، انبار مرکزی، خوابگاه رانندگان و ساختمان های جنبی از جمله بهداری، آتش نشانی، مسجد، جایگاه سوخت (پمپ بنزین و گاز)، تعمیرگاه و کارواش" و جایگاه اختصاصی اتوبوس جهت سوار کردن مسافران می باشد.
شهرک حمل ونقل کالا با زمینی به مساحت 35 هکتار واقع درمنتهی الیه ضلع شرقی منطقه ویژه ( در مجاورت دروازه شرقی منطقه ویژه ) قرار گرفته است. پروژه فوق الذکر با هدف تمرکز وکنترل صنعت حمل و نقل کالا و با ظرفیت جابجایی حداقل بیست میلیون تن محصولات تولیدی در سال و استقرارحدود 21 شرکت حمل و نقل کالا طراحی و در صورت لزوم ونیاز امکان توسعه آن وجود دارد.