پیام مهندس یوسفی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان منطقه ویژه پارس

(شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴) ۰۱:۱۱

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، به عنوان یکی از مهمترین مناطق صنعتی و انرژی کشور علیرغم اینکه شکل گیری آن به کمتر از دو دهه ی قبل بر می گردد اما در این مدت با حضور صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی توانسته نقش بی بدیلی در تولید و کسب ثروت برای ایران اسلامی ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ، همزمان با 18 مهرماه سالروز تاسیس سازمان منطقه ویژه پارس ، مهندس یوسفی با صدور پیامی این روز را به خانواده بزرگ صنعت نفت، تمامی مردم ایران اسلامی خصوصاً اهالی شریف و خونگرم استان بوشهر تبریک گفت.

در پیام مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم


نقش صنعت نفت در چرخه ی اقتصادی و انرژی ،کشور بر هیچ کس پوشیده نیست ، صنعتی که قریب به شصت سال پیش با همت بزرگ مردانی از این دیار به صنعتی ملی تبدیل شد.
توسعه و تولیدحداکثری از میادین مشترک نفت و گاز از اهمیت خاصی برخوردار است که نگاه ویژه ی دولت به این مقوله نشان دهنده ی اهمیت این امر است .
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، به عنوان یکی از مهمترین مناطق صنعتی و انرژی کشور علیرغم اینکه شکل گیری آن به کمتر از دو دهه ی قبل بر می گردد اما در این مدت با حضور صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی توانسته نقش بی بدیلی در تولید و کسب ثروت برای ایران اسلامی ایفا کند ، راه اندازی فازها ونتیجتاً کمک به رشد ناخالص تولید ملی نمونه ای از این اثرگذاری است.
18 مهرماه سالروز تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می باشد ، سازمانی که به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران تاکنون توانسته با تامین زیرساخت های متعددی از جمله :فرودگاه بین المللی خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین و پرترافیک ترین فرودگاههای کشور ، مجتمع بندری پارس با وجودچندین پست تخصصی و آبخور منحصربفرد، بزرگراههای استاندارد ترانزیتی ، شهرک حمل و نقل ، زیرساخت های فن آوری اطلاعات و ارتباطی ،زیرساختهای آب و برق.  ایجاد فضاهای سبز و جنگل کاری ، ارائه خدمات و راه اندازی مراکز علمی و دانشگاهی با سطوح عالی آموزشی و... فضا را برای حمایت و پشتیبانی تولید و برداشت از بزرگترین میدان مستقل گازی جهان مهیا سازد.
گسترش مساحت منطقه ویژه پارس که در سال 1377 با ده هزار هکتار راه اندازی شده بود طی سالهای اخیر به قریب به 46 هزار هکتار نشان از عزم نظام به گسترش فعالیتها در این منطقه ی عظیم صنعتی و انرژی دارد، منطقه ای که انشاالله با روندمثبت اقتصادی شاهد افزایش حجم فعالیت ها در مناطق سه گانه پارس ( شامل پارس جنوبی ، پارس کنگان و پارس شمالی) خواهد بود.کما اینکه درسال گذشته رتبه اول صادراتی را از آن خود نمود.
بدون شک  توجه به محیط پیرامونی صنایع نفت با تاکید مقام عالی وزارت نفت و راهبردهای شرکت ملی نفت ایران جهت زمینه سازی برای بهبود فعالیت ها و انتفاع ذی نفعان در کمک به تکمیل پروژه ها از مهمترین برنامه های مدیران سازمان منطقه ویژه پارس می باشد که با این نگاه تاکنون گام های مهمی برداشته شده است که از مهمترین آنها می توان به : تلاش جهت تقویت سطح علمی و آموزشی منطقه با راه اندازی مراکز دانشگاهی ، تقویت مدارس و اجرای طرح نخبه پروری با هدف آماده سازی دانش اموزان و آینده سازان جهت حضور در رقابت های کنکور، ایجاد فضاهای ورزشی متعدد در شهرها و روستا ، مرتفع نمودن مشکل آب برخی از نقاط شهری و روستایی که بارقه های از امید را در طی سال جاری در دل مردم این منطقه از خود به جا گذاشته است ، کمک به مراکز فرهنگی و مذهبی استان بوشهر ، حضور و مشارکت در فعالیتهای فرهنگی و هنری ، مشارکت در طرح های کلان راه سازی استان بوشهر ، مشارکت در بهبود زیرساخت های درمانی و بهداشتی ، احداث و تجهیز بیمارستان های حوزه پیرامونی ، کمک به ایجاد اشتغال پایدار ، برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها جهت رفع برخی موانع زیست محیطی و.... اشاره کرد.
اینجانب آغاز هجدهمین سالروز تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به تمامی خانواده صنعت بالنده ی نفت ، کارکنان و صنعتگران پرتلاش مستقر در پایتخت انرژی کشور و تمامی مردم ایران اسلامی خصوصاً اهالی شریف و خونگرم استان بوشهر که همراه و همگام با صنعت نفت در طی سالهای اخیر از هیچ تلاشی برای توسعه کشور دریغ نورزیده اند تبریک عرض می نمایم.

امید با تدابیر مقام عالی وزارت بتوانیم در راستای اجرای سیاست های دولت ، امید را به جامعه ی ایران اسلامی تزریق کنیم.


مهدی یوسفی 
مدیرعامل

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید