به میزبانی منطقه ویژه پارس شروع به کار کرد؛

کارگاه آموزشی مشاوره فنی پاسخ زیست محیطی و سیاست هوشمندانه به تغییرات اقلیمی در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی (ایران و نروژ)

(سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴) ۱۱:۲۰

کارگاه دو روزه آموزشی مشاوره فنی پاسخ زیست محیطی و سیاست هوشمندانه به تغییرات اقلیمی در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی (ایران و نروژ) به میزبانی سازمان منطقه ویژه پارس آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، آیین آغازین این کارگاه آموزشی صبح امروز (سه شنبه 19 آبان ماه) در سالن جلسات مرکز همایش های خلیج فارس منطقه ویژه پارس با سخنرانی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

مهندس یوسفی در این آیین که با حضور کاردار سفارت نروژ‏، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست کشور،مدیران عامل ،مدیران و کارشناسان HSE شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس،مدیرکل ،مدیران و کازشناسان سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر به همراه مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست حضور داشتند ، برگزاری این کارگاه آموزشی را در راستای توجه به رسالت های اجتماعی و زیست محیطی صنعت نفت برشمرد و گفت:‌صنعت نفت همواره با رویکرد در اولویت قرار دادن توجه جدی به مسایل زیست محیطی در اهداف عملیاتی و صنعتی خود گام برداشته است و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز به عنوان یکی از  مناطق عظیم صنعتی و اقتصادی همواره تمام سعی بر رعایت این اصل بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس افزود:حضور تیم های کارشناسی و برگزاری کارگاه های تخصصی در این حوزه می تواند علاوه بر آسیب شناسی بستر را برای بهبود شرایط مهیا سازد.

معاون سازمان محیط زیست کشور نیز در این مراسم با تقدیر از نگاه و توجه جدی مدیرعامل منطقه ویژه پارس به محیط زیست و  فراهم آوردن شرایط جهت میزبانی از این کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه آموزشی یکی از موارد و نتایج سفر خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور به کشور نروژ بوده است و در این کارگاه قرار است کارشناسان و صاحب نظران حوزه محیط زیست کشور نروژ و ایران به آموزش و مشاوره فنی شرکت کنندگان در پاسخ زیست محیطی مناسب و هوشمندانه به تغییرات اقلیمی در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی بپردازند.

دکتر مظاهری تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران هم براساس آموزه های دینی و هم براساس قانون اساسی توسعه پایدار و حفظ محیط زیست همواره مورد تاکید بوده است که توجه به اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیانگر اهمیت حفظ محیط زیست در کشور ما می باشد.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید