مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر؛

همراهی سازمان منطقه ویژه پارس در اجرای فعالیت های زیست محیطی قابل تقدیر است

(چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴) ۱۱:۳۹

دومین روز کارگاه آموزشی مشاوره فنی پاسخ زیست محیطی و سیاست هوشمندانه به تغییرات اقلیمی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که با حضور کارشناسانی از ایران و نروژ به میزبانی منطقه ویژه پارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، حسین دلشب  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در دومین روز این کارگاه آموزشی با تقدیر از میزبانی سازمان منطقه ویژه پارس در برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار داشت: برگزاری این کارگاه به میزبانی منطقه ویژه پارس نقش بسیار مهمی در دستیابی به راه‌حل‌های مناسب در زمینه محیط زیست دارد و همواره نگاه و همراهی مدیرعامل و مدیران سازمان منطقه ویژه پارس در اجرای فعالیت های زیست محیطی قابل تقدیر بوده است.
وی با اشاره به حضور کارشناسان و متخصصین محیط زیست کشور نروژ در این کارگاه، ادامه داد: این کارگاه با همراهی و مشارکت سازمان محیط زیست و سازمان منطقه ویژه پارس برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: امروز طرح شناسایی الگوهای رفتاری دولفین گوژپشت در محدوده پارک دریایی ملی دیر نخیلو ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح حمایت از دلفین‌های دریایی از سال گذشته در شهرستان دیر در اطراف جزیره نخیلو و ام‌الگرم در حال انجام است و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.
دلشب بیان کرد: در قالب این طرح نسبت به آموزش جوامع محلی و به‌ویژه صیادان و دانش‌آموزان اقدام می‌شود چرا که این گروه‌ها اولین گروه‌هایی هستند که به گل نشستن و یا الگوهای رفتاری پستانداران دریایی را مشاهده می‌کنند.
وی افزود: طر‌ح‌های مهم دیگر نیز طرح حمایت از لاک‌پشتان دریایی و طرح حفاظت از پرستوهای دریایی است که در پارک ملی دریایی دیر نخیلو در حال انجام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: این منطقه از نظر تنوع زیستی یکی از غنی‌ترین مناطق سواحل خلیج فارس است که پتانسیل ثبت در کنوانسیون بین‌المللی رامسر را دارد که به همین منظور معرفی شده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید