معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

منطقه ویژه پارس، تجلی صنعت و فرهنگ است

(چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴) ۱۴:۴۷

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی روسای انجمن هنرهای نمایشی کشور با اشاره به توسعه صنعتی شکل گرفته در منطقه ویژه پارس و در دغدغه ی فرهنگی مدیران صنعت نفت و فعالیت های فرهنگی اجرا شده در این منطقه گفت: منطقه ویژه پارس با توجه به فعالیت های صنعتی و فرهنگی صورت گرفته همواره به عنوان تجلی صنعت و فرهنگ در کانون توجه قرار داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، علی مرادخانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی روسای استانی انجمن‌های هنرهای نمایشی سراسر ایران که در عسلویه در حال برگزاری است، اظهار داشت: اگر هدف گذاری‌ها در راستای ارتقا سطح کیفی فرهنگ و رفع معضلات اجتماعی جوامع پیرامونی صنایع باشد می‌توان با مهندسی معکوس به اجرای مسائل فرهنگی اقدام کرد و از بروز بحران و معضلات پیشگیری کرد.
وی با ابراز خرسندی از پیوندی که بین صنعت و فرهنگ در استان بوشهر ایجاد شده است افزود: وزارت نفت سابقه زیادی در حمایت از حوزه فرهنگ داشته است که این حمایت ها همواره مورد تقدیر بوده است.
مرادخانی با بیان اینکه در دنیای امروز ارتباط بین هنر و فرهنگ و صنعت یک ضرورت است تصریح کرد: در دنیای مدرن امروز هویت جامعه به ارتباط منطقی بین فرهنگ و صنعت بستگی دارد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز ایران از شاخص بسیار بالایی از نظر نیروی انسانی و سرمایه‌های اجتماعی در دنیا برخوردار است.
مرادخانی بیان کرد: پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در حوزه فرهنگ به لحاظ تامین فضاهای موجود از نظر سخت افزاری و نرم افزاری، امور آموزشی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد.
وی یادآور شد: برای ایجاد توسعه متوازن در مناطق صنعتی و تحقق پیوست اجتماعی و فرهنگی باید فعالیت‌های فرهنگی در استان بوشهر بیشتر ساماندهی شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم انعقاد تفاهم‌نامه بین وارت نفت و ارشاد گفت: انجام این امر با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر به لحاظ اقلیمی و تنوع فرهنگی موجب تعالی فرهنگ منطقه می‌شود.
وی هنر تئاتر را یک نماد فرهنگی و هنری فاخر و اصیل دانست و بیان کرد: کار هنرمندان این حوزه یک کار مهم تحقیقی و موفق در هدف گذاری در سیاست گذاری‌های کلان جامعه است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید