در ٨ ماه امسال صورت گرفت

رشد ٣٢ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه پارس

(سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۵۱

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ٣٢ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه پارس به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس‏ مهدی یوسفی با بیان این‌که گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از لحاظ صادرات کالا در میان ادارات گمرک کشور دارای رتبه نخست است، گفت: طی هشت ماه گذشته  ٨ میلیون و ٧٢٧ هزار و ٧٨٠ تن کالای غیر نفتی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ٣٢ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این‌که در هشت ماهه پارسال ٦ میلیون و ٦٢٠ هزار و ٨٥٦ تن کالای غیرنفتی از این منطقه به خارج از کشور صادر شد، افزود: راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی به عنوان خوراک اصلی مجتمعهای پتروشیمی و تمایل کشورهای مختلف جهان به دریافت محصولات تولیدی این منطقه را می‌توان از مهمترین عوامل این افزایش صادرات کالا عنوان کرد.

یوسفی تصریح کرد: در هشت ماه امسال ١٥ میلیون و ٤٢ هزار و ٦٠٨ تن کالای غیرنفتی و میعانات گازی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ٥ درصدی را نشان می‌دهد.

وی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی و میعانات گازی را در آبانماه امسال،  ٩٩٢ هزار و ١٩٤ تن  اعلام کرد و گفت: محصولات تولیدی منطقه ویژه پارس به ٢٩ کشور مختلف صادر می‌شود.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید