مهندس یوسفی در همایش تخصصی مدیریت فضای سبز:

منطقه ویژه پارس می تواند الگوی موفق توسعه متوازن صنعتی و زیست محیطی باشد

(دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴) ۱۲:۳۲

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در همایش تخصصی مدیریت فضای سبز گفت: منطقه ویژه پارس می تواند الگوی موفق توسعه متوازن صنعتی و زیست محیطی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی در همایش تخصصی مدیریت فضای سبز با اشاره به نقش و جایگاه توسعه فضای سبز در ارتقاء شاخص های زیست محیطی تصریح کرد: بدون شک نیاز انسان به محیط زیست سالم همواره از مهمترین دغدغه ها بوده  که در این راستا نقش درختان و فضای سبز در رفع این دغدغه ها از جایگاه ویژه ای برخوردار  است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، با اشاره به فعالیت های صنعتی و زیست محیطی در پایتخت انرژی کشور گفت:در دولت تدبیر و امید مدیران عالی صنعت نفت نفت و صنعتگران در منطقه ویژه پارس برای کاهش برخی آلایندگی ها برنامه های متعددی  اجرا شده است که کاهش 86 درصدی فلرینگ در ده فاز نخست پارس جنوبی از سال87 تاکنون از مهمترین دستاوردهای این حوزه می باشد  .

وی تصریح کرد: در راستای ارتقاء شاخص های زیست محیطی در پایتخت انرژی کشور پس از آغاز عملیات احداث و توسعه 170 هکتاری فضای سبز در ماههای اخیر، بزودی فرآیند قانونی جهت انعقاد قرارداد آغاز طرح توسعه ای 200 هکتاری دیگر به اتمام می رسد و این طرح نیز اجرایی می شود که این طرح ها در راستای نهایی کردن چشم انداز طرح توسعه ای یکهزار و 300 هکتاری در سه سال آینده در این منطقه صنعتی می باشد.

سرپرست مدیریت خدمات شهری نیز در ابتدای شروع به کار این همایش بررسی چالش های نگهداری و توسعه فضای سبز و ارائه راهکارهای کاربردی برای ارتقاء وضعیت زیست محیطی در منطقه ویژه پارس را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد.

قائدی برازجانی افزود: ایجاد منظر در محدوده اطراف منطقه ویژه پارس ، جلوگیری از فرسایش و شسته شدن خاک دریا، افزایش توان زیست محیطی، ارتقاء وضع کیفی خاک و نهایتا بهبود پتانسیل اقتصادی عرصه های مورد نظر، کمک به توسعه رویش گاههای منطقه و... را از مهمترین اهداف پیش بینی شده جهت توسعه فضای سبز در این منطقه عنوان کرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید