عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

گاز ایران برای اروپایی‌ها مقرون به صرفه است/ضرورت سرمایه گذاری در میادین مشترک

(دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴) ۱۵:۰۶

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید دارد گاز ایران برای اروپایی ها مقرون به صرفه است و در حال حاضر نیز با توجه به شرایط جهانی بازار انرژی ایران از جذابیت بالایی برای اروپایی ها برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پای پارس ،عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارpseez (سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس) با اشاره به نزدیک شدن زمان رفع تحریم‌های نفتی، گفت: وزارت نفت بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دوران پساتحریم است و با این وجود وزارت نفت می‌تواند گام‌های اولیه را برای جذب سرمایه گذاران خارجی خصوصا در بخش مربوط به میادین گازی بردارد.
 
وی افزود: در حال حاضر در حوزه نفتی نیاز چندانی به سرمایه گذاری نداریم. در واقع ما در صادرات نفت یا میزان تولید نفت مشکلی نداریم، حتی این توان را داریم که صادرات نفت را افزایش دهیم. البته اگر بخواهیم ارزش افزوده در این بخش داشته باشیم و خام فروشی نفت را به تدریج رها کنیم در این صورت سرمایه گذاری در این بخش هم جواب می‌دهد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تاکید براینکه در بخش استخراج گار نیاز به سرمایه گذاری جدی داریم، خاطرنشان کرد: در بخش استخراج گاز نیز چون از کشورهای دارای میادین مشترک با ایران عقب هستیم سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این بخش واقعا ضروری است و باید فضا را به این سمت و سو هدایت کرد.
 
این نماینده اقتصادی مجلس در ادامه به ترافیک رفت و آمد شرکت‌های خارجی به ایران طی چند ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی رفت‌وآمدها زیاد شود قدرت انتخاب ما هم افزایش می‌یابد، می‌توانیم سرمایه گذارهایی را بیاوریم که هم در زمان کوتاه‌تری خدمات لازم و مفید را به کشور بدهند هم از نظر قرارداد برای ما مقرون به صرفه باشند. خصوصا در شرایط فعلی که کاهش قیمت نفت را داریم. البته این کاهش قیمت هنوز اثری بر حوزه گاز نداشته است اما به تدریج اثرگذار خواهد بود لذا موقعیت خوبی است و نباید این فرصت را از دست داد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید