دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

حضور در منطقه ویژه انرژی پارس برای خارجی ها جذابیت دارد

(سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۵

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر جذابیت اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای خارجی ها، گفت: در پساتحریم باید شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، ابراهیم نکو، نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یکی از ظرفیت‌های مثبت و غیرقابل انکار در اقتصاد ملی کشور است، گفت: سرمایه گذاری و بهره برداری از ظرفیت های نهفته در منطقه ویژه پارس بدون شک در اشتغال زایی، تقویت دیگر بنیان های اقتصادی، رشد اقتصاد، و ...تاثیرگذار خواهد بود.

وی خواستار حمایت جدی دولت و مجلس از پارس جنوبی برای بهره برداری هرچه سریع تر از فازهای باقیمانده شد و افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دارند، در چنین شرایطی ضروری است ظرفیت های تولیدی پارس جنوبی مورد توجه ویژه نهادهای مسئول قرار گرفته و برنامه ریزی ها در این مسیر صورت گیرد.

نکو با تاکید بر نقش مهم  منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در رونق اقتصادی، تصریح کرد: نمی توان گفت تا امروز به همه اهداف در نظر گرفته شده برای پارس جنوبی رسیده ایم، هنوز فاصله زیادی تا انتظاراتی که وجود دارد داریم.  در سال های گذشته کشور در عرصه بین المللی با مشکلاتی از جنس تحریم روبرو بود، در داخل نیز کاستی هایی وجود داشت که اثر خود را در عدم کارایی این بخش نیز گذاشت و باعث شد حمایت های لازم و کافی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نشود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به توافق هسته ای صورت گرفته بین ایران و گروه 5+1 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه توافق های بین المللی صورت گرفته که می تواند فضا را برای حل مشکلات این بخش و رسیدن به اهداف مورد نظر فراهم سازد.

نکو در پاسخ به این سوال که در دوران پساتحریم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا چه اندازه دارای جذابیت اقتصادی برای شرکت های خارجی است، گفت: قطعا این منطقه برای خارجی ها وسوسه کننده است و دارای جذابیت اقتصادی است اما این به تنهایی کافی نیست، باید شرایط و امکانات لازم برای حضور آن ها در ایران فراهم شده و بسترهایی ایجاد شود که سرمایه گذار خارجی با کمترین مانع قادر به حضور در این قسم از پروژه های اقتصادی باشد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید