به میزبانی منطقه ویژه پارس؛

یازدهمین نشست علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر برگزار شد

(دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴) ۱۶:۵۴

یازدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر همزمان با هفته وحدت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری،نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در عسلویه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه پارس،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ظهر در این نشست اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه همدلی و همبستگی بین شیعه و سنی دارای جایگاه ویژه‌ای است.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی اضافه کرد: همبستگی و همکاری بین شیعه و سنی روند توسعه و پیشرفت را در استان سرعت بخشیده است و شاهد دستاوردهای خوبی در کنار این همبستگی‌ها هستیم.
وی به نقش بسیار مهم علما و روحانیون در جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: روحانیون به عنوان عامل وحدت‌بخش در جامعه محسوب می‌شوند.

وی در ادامه ی سخنان خود از همراهی های صنعت نفت و سازمان منطقه ویژه پارس در اجرای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی استان بوشهر قدردانی کرد.

خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان اسلام نیازمند تحکیم اتحاد مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت عسلویه نیز در این نشست اظهار داشت: در سطح جهان یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان با زبان‌ها و فرهنگ‌ها و رنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند که همگی به یک قرآن و یک پیامبر ایمان دارند.

شیخ ابراهیم محمدی با اشاره به فتنه های دشمنان برای ایجاد تفرقه و دودستگی در بین مردم، اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند با اجرای برنامه‌های مختلف امت اسلامی را به فرقه‌های مختلف تقسیم کند و نمی‌خواهد اتحاد بین مسلمانان را ببیند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آیه قرآنی «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»، بیان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که بین مسلمانان در کشورهای مختلف ایجاد نزاع و دشمنی کنند و ما باید دشمنان خود را بشناسیم.

امام جمعه اهل سنت عسلویه تصریح کرد: در این امواج فتنه ملت اسلامی نیاز به مطالعه و بررسی سیره نبی اکرم(ص) دارد و باید باید به قرآن چنگ بزنیم و به سیره پیامبر اسلام عمل کنیم.

محمدی تصریح کرد: ما مسلمانان در این شرایط و در این دره زمانی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام و یکپارچگی نیاز داریم تا نقشه‌های دشمن در بین ما رسوخ نکند و با توجه به وحدت و انسجام بین شیعیان و اهل سنت در استان بوشهر میدواریم به رکت الهی شاهد افزایش روزافزون این وحدت و همدلی باشیم.

امام جمعه اهل سنت عسلویه در پایان سخنان خود بخشی از بیانات وحدت‌بخش مقام معظم رهبری را با استفاده از گوشی تلفن همراه خود پخش کرد و گفت: ما فقط باید به بیانات رهبر معظم انقلاب عمل کنیم و حق کار دیگری نداریم.

 یازدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر به از سوی و میزبانی سازمان منطقه ویژه پارس با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور علما و روحانیون و مسولان و مدیران نفتی در پارس جنوبی برگزار شد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید