به دنبال حادثه در فاز ١٤ پارس جنوبی

کارفرما موظف به توقف فوری فعالیت پیمانکاران مرتبط با وقوع حادثه شد

(سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴) ۱۵:۴۴

به دنبال وقوع حادثه در فاز ١٤ پارس جنوبی و بنا به درخواست مدیر HSE شرکت ملی نفت، کارفرمای طرح موظف به توقف فوری فعالیت پیمانکاران مرتبط با حادثه شد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از شانا، به دنبال وقوع حادثه در واحد U-١٦٠ طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی، صبح امروز ( سه شنبه، ١٥ دیماه) جلسه اضطراری در اداره کل HSE و پدافندغیرعامل وزارت نفت با حضور مشاور وزیر نفت و مدیرکل HSE و پدافندغیرعامل وزارت نفت و معاونان وی، مدیران HSE شرکتهای ملی نفت، پالایش و پخش، گاز وپتروشیمی برگزار و گزارش اولیه وقوع این حادثه به استماع حاضران رسید.
براین اساس، جلسه بررسی دلائل بروز حادثه در روز شنبه (١٩ دیماه) با حضور مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد شرکت نفت وگاز پارس برگزار خواهد شد. براین اساس مقرر شد نتایج و تصمیمات این جلسه برای پیگیری اقدامات مرتبط بلافاصله به اداره کل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت اعلام شود.
همچنین بنا به درخواست مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران، کارفرمای طرح موظف به توقف فوری فعالیت پیمانکاران مرتبط با وقوع حادثه تا رفع خطر و انجام اقدامات اصلاحی لازم شد.
در این جلسه مقرر شد که براساس آیین نامه‌ها و ضوابط موجود، پرونده افراد خاطی و مقصر در وقوع حادثه، خارج از نوبت برای رسیدگی فوری در دستورکار کمیته تخلفات HSE وزارت نفت قرار گیرد.
همچنین به منظور بررسی میدانی حادثه، تیمهایی از اداره کل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت و مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران بلافاصله بعد از وقوع حادثه به منطقه اعزام شدند که براساس ماموریتهای محوله در حال بررسی این حادثه هستند.
دیشب ‌(دوشنبه، ١٤ دیماه) وقوع حادثه در واحد U-١٦٠ طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی منجر به فوت سه نفر از کارگران زحمتکش و تلاشگر شرکت گاما ـ پیمانکار فرعی شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران (IPMI) ـ شد که بلافاصله پس از وقوع این حادثه مسئولان HSE‌شرکت ملی نفت و نفت وگاز پارس در منطقه حاضر و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتند.  
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید