به منظور حضور در آیین افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی؛

رئیس جمهور وارد عسلویه شد

(دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴) ۱۰:۱۶

حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رئیس جمهور به منظور حضور در آیین افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی وارد عسلویه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،رئیس جمهور و هیات همراه امروز(دوشنبه 21 دی ماه) پس از ورود به فرودگاه بین المللی خلیج فارس مورد استقبال وزیر و معاونین وزارت نفت،مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس، استاندار بوشهر و مقامات محلی استان بوشهر قرار گرفت.

دکتر روحانی بعد از ورود به عسلویه از فرودگاه به فازهای 15 و 16 عزیمت نموده و پس از حضور در فازها و شنیدن گزارش مدیران صنعت نفت ، در محل لوح یادبود و مراسم افتتاح حضور پیدا می کند و رسماَ‌ فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را افتتاح خواهد کرد.

رئیس جمهور پس از بازدید بخش های مختلف پالایشگاه جهت ایراد سخنرانی به سالن اصلی مراسم خواهد رفت.

فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین پروژه پارس جنوبی، دومین فازهایی هستند که در دولت تدبیر و امید افتتاح می شوند؛ فاز ١٢ پارس جنوبی اواخر سال گذشته افتتاح شد. هدف‌ از توسعه‌ فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی، تولید روزانه‌ ٥٦,٦ میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، ٧٥ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازي‌،٤٠٠ تن‌ گوگرد و تولید سالانه‌ ١.٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع "LPG" (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ برای تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ است؛ با افتتاح این فازها پس از ٩ سال، روزانه ٢٠ میلیون دلار به درآمد ارزی کشور اضافه می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید