رئیس جمهور؛

شکوفایی فازهای پارس جنوبی منفعت بین المللی برای ایران اسلامی دارد

(دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴) ۱۲:۴۰

رئیس جمهور در آیین افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با اشاره به نقش پارس جنوبی در تولید گاز و تزریق آن به کشور و جهان گفت: شکوفایی فازهای پارس جنوبی منفعت بین المللی برای ایران اسلامی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس؛ دکتر حسن روحانی در این آیین تصریح کرد: بسیار خوشحالیم در ماه میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان و با توجهات مولی حضرت ولی عصر(عج)با همت و تلاش جوانان غیور، تلاشگران این سرزمین طبق برنامه ای که مسئولین پارس جنوبی ارائه دادند به حمدالله امسال هم شاهد افتتاح دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی هستیم، همانطور که سال گذشته فاز 12 پارس جنوبی که تقریباَ‌معادل سه فاز است افتتاح شد و انشاء الله اگر خداوند توفیق دهد سال آینده هم ملت بزرگ ایران اسلامی شاهد افتتاح چند فاز دیگر از جمله فازهای 17 و 18 خواهند بود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود افزود: افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاههای مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است و اینکه کار این دو فاز را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برعهده گرفت و آن را به اتمام می رساند علاوه به کار ارزشمند این قرارگاه به معنای هماهنگ بین دولت با سایردستگاهها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

دکتر روحانی تصریح کرد: افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به معنای آن است که توطئه ی تحریم نمی تواند ملت ما را در برابر قدرتهای بزرگ تسلیم و در اراده بلند این ملت بزرگ خللی ایجاد کند.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط کشور افزود: ما در شرایط تحریم شدید جهانی علیه ایران در سال گذشته فاز 12 پارس جنوبی را افتتاح کردیم و امسال هم در شرایط تحریم فازهای 15 و 16 را افتتاح می کنیم ، این به معنای همت این ملت بزرگ، اراده قوی این ملت برای توسعه ،سازندگی  و رونق کشور است.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی شده در خصوص وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: دولت کشور را در شرایط نفت 30دلاری وشرایط تحریم اداره می کند و نه نفت 147 دلاری وشرایط عادی ، دولت علیرغم همه توطئه ها بر سر وعده های خود پابرجاست و انشاء الله به حول قوه  الهی در روزهای آینده شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم در این کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی خاطرنشان ساخت: ملت بزرگ ایران با ایستادگی و مقاومت و با رهبری های رهبر معظم انقلاب و حمایت همه جانبه ملت بزرگ توانست از مسیر بسیار سخت و صعبی عبور کند، انشاء الله بعد از روز اجرا(برجام) و پایان تحریم، عظمت این کار ملت بزرگ ایران اسلامی را برای مردم توضیح خواهم داد و مردم میدانند چه کار بزرگ و عظیمی انجام داده اند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به خودباوری و توانمندی ایرانیان تصریح کرد: همگان باید بدانند این ملت یک ملت بزرگ و غیوری است که می تواند از همه پل های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برسانند.

دکتر روحانی با اشاره به تحقق وعده های دولت تدبیر و امید  افزود: بسیار خوشحالیم که یکی دیگر از وعده های دولت در زمینه انرژی ، نفت ، گاز و پتروشیمی در حال تحقق است و انشاء الله در سال 96 همه ی فازهای پارس جنوبی به حول قوه  الهی به اتمام خواهد رسید و این کار عظیم و بزرگی است که دولت یازدهم انجام خواهد داد.

وی با نوید در پیش بودن روزهای درخشان برای ملت بزرگ ایران گفت: با اعلام خبر پایان تحریم ظالمانه علیه ملت ایران از امروز به بعد انشاء الله خبرهای خوشحال کننده ای برای ملت ما در پیش خواهد بود،

رئیس جمهور افزود: انشاء الله بودجه سال 95 را در حالی تقدیم مجلس خواهیم کرد که در این بودجه اتکاء ما به نفت به 25 درصد خواهد رسید.



تکمیل می شود...

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید