فلرینگ در پارس جنوبی به ٥ میلیون مترمکعب در هفته کاهش یافت

(یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴) ۱۵:۳۰

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از کاهش میزان فلرینگ در ١٠ فاز نخست پارس جنوبی به میزان ٥ میلیون متر مکعب در هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ، مهدی یوسفی با حضور در همایش هوای پاک که صبح امروز یک شنبه(27 دی ماه) در پتروشیمی نوری برگزار شد با بیان این‌که انجام اقدامات اصلاحی و کاهش فلرینگ در ١٠ فاز نخست  پارس جنوبی ادامه دارد، افزود: هم اکنون میزان فلرینگ در فازهای یک تا ١٠ که پیش از این هشت میلیون مترمکعب در هفته بود به میزان پنج میلیون متر مکعب رسیده است و پیش بینی می‌شود با تداوم این امر تا پایان سال ٩٦ این رقم به ٢,٨ میلیون متر مکعب برسد.

وی حفاظت از محیط زیست کشور را از موضوعهای مهم و در اولویت مجموعه دولت دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با روشها و رویکردهای جدیدی که در زمینه حفاظت ار محیط زیست  اتخاذ کرده به نتایج خوبی نیز در این زمینه دست یافته و این تلاشها در خور قدردانی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن ابراز خرسندی از روز اجرای توافق هسته‌ای و تلاش دولت بر لغو تحریمها، گفت: دیشب (شنبه، ٢٦ دیماه)‌ با تلاش دولتمردان و دستگاه سیاست خارجی رویداد بزرگی در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور صورت گرفت و خوشبختانه جامعه جهانی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و تداوم آن صحه گذاشت.

یوسفی لزوم پرهیز از نگاه سیاسی به موضوعات زیست محیطی و خودداری از واکنشهای احساسی را لازمه تداوم اقدامات اصلاحی در این زمینه دانست و تاکید کرد: موضع‌گیری مردم و مسئولان باید مبتنی بر نتیجه‌گیری از داده‌ها و اطلاعات استخراج شده از مراجع صلاحیت دار باشد، در غیر این صورت نخواهیم توانست به اهداف مورد نظر درسند چشم انداز محیط زیستی کشور برسیم.

وی فعال سازی سازمانهای مردم نهاد و ارائه مشوق به صنایع را از جمله راهکارهای مشارکت همگان در انجام فعالیتهای محیط زیستی دانست و تاکید کرد: هدفگذاری و برنامه‌ریزی برای ارتقای مولفه‌های زیست محیطی از سوی شرکتهای مستقر در منطقه ویژه پارس در کارگروهی که براساس تفاهم‌نامه وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست شکل گرفته است پیگیری می شود و امیدواریم با همکاری شرکتها و صنایع فعال در منطقه به نتایج مورد نظر دست یابیم.

همایش هوای پاک 16
همایش هوای پاک 13
همایش هوای پاک 12
همایش هوای پاک 11
همایش هوای پاک 10 


همایش هوای پاک 9

همایش هوای پاک 6

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید