آغاز مذاکرات جدید نفتی ایران - ایتالیا برای توسعه زیرساخت‎های منطقه پارس شمالی

(چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴) ۱۴:۱۲

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آغاز مذاکره با سرمایه گذاران ایتالیایی به منظور ساخت یک پایانه در محدوده پارس سه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،  مهدی یوسفی با تاکید بر برنامه ریزی و بهره مندی درست از ظرفیت های فراوان صنعت نفت و گاز کشور در شرایط پسا تحریم، گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و تلاش برای رونق بخشیدن به بازار جذب سرمایه در این منطقه را آغاز کرده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به لزوم آشنایی کشورها و سرمایه گذاران خارجی با ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تصریح کرد: در طول یک سال گذشته تاکنون ۵ هیات مختلف خارجی از منطقه ویژه اقتصادی پارس و عسلویه بازدید کرده اند. 

این مقام مسئول افزود: فقط در یکی از این بازدیدها، سفرای خارجی ۱۸ کشور از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرده و با ظرفیت‌های منطقه آشنا شدند.
 
وی در تشریح مهم ترین دستاوردهای بازدید هیات های خارجی از هاب انرژی کشور، بیان کرد: سفرا و سرمایه‌گذاران خارجی در این بازدیدها آشنایی مناسبی با فرصت‌های سرمایه گذاری پیدا کردند و تعدادی از این کشورها نیز علاقه مندی خود به سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف را اعلام کرده و جلسات متعددی با آن ها برگزار شده است.
 
یوسفی با بیان این که اخیرا مذاکراتی با یک هیات ایتالیایی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این هیات ایتالیایی به منظور ساخت و راه‌اندازی بندری در منطقه پارس سه اعلام آمادگی کرده که مذاکرات برای توافق نهایی در حال انجام است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید