از سوی سازمان منطقه ویژه پارس؛

کارگاه تسهیل گری اجتماعی در کنگان برگزار شد

(سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴) ۱۵:۲۱

کارگاه تسهیل گری اجتماعی از سوی سازمان منطقه ویژه پارس در محل فرمانداری کنگان با جامعه ی مخاطبی کارکنان صنعت نفت ساکن و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان کنگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس در این کارگاه دو روزه که با همت دبیرخانه تعاملات اجتماعی و آموزش و توانمدسازی نیروی انسانی سازمان و همکاری امور اجتماعی و بانوان شهرستان کنگان آغاز گردید ؛  
در حاشیه این کارگاه سرپرست دبیرخانه تعاملات اجتماعی سازمان به تشریح  اهدف سازمان منطقه ویژه پارس از برگزاری این دوره هاپرداختند.
دکتر غلامرضا زمانی در این خصوص اظهار داشت: سازمان منطقه ویژه در حوزه نرم افزاری اهتمام ویژه ای به مبحث توانمند سازی جامعه پیرامونی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه دارد. سازمان منطقه ویژه در مبحث توسعه متوازن به دنبال رشد همزمان آگاهیهای ساکنین جوار صنعت از اهداف استقرار صنایع و آشنایی با نوع تولیدات و درخواست از سرمایه گذاران داخلی و بومی منطقه جهت ورود به امر سرمایه گذاری همزمان با رشدو توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در منطقه می باشد که اگر این امر محقق شود توسعه متوازن حاصل گردیده اما در مباحث آموزش دوره تسهیلگری اجتماعی جهت خانواده کارکنان ساکن در شهرستان کنگان ؛ دبیرخانه تعاملات اجتماعی به عنوان نماینده سازمان در تحقق این امر ورود کرد به چند هدف . اول اینکه در این دوره خانواده کارکنان صنعت نوع تعامل با جامعه پیرامونی در تمام ابعاد فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی را آموزش میبینند و ضمن حفظ هویتهای قومی خود یاد میگیرند که چگونه با همدلی بتوانند سنتهای محیطی که در ان ساکن هستند را نیز بپذیرند .
دومین هدف ایجاد خرد جمعی در بین کارکنان نهادها و ارگانهای مختلف کنگان با یکدیگر بود که چگونه نهادها و ادارات شهرستان در خصوص برنامه های توسعه شهرستان با یکدیگر به فصل مشترک برسند و یک هم افزایی و بهره وری نیز در اداره محل خدمت خود ایجاد کنند و سومین هدف از برگزاری این دوره تغییر نوع نگاه جامعه پیرامون از صنعت نفت با رویکرد برد برد بود با این توضیح که نهادها و سمن ها و دستگاه های اجرایی شهرستان اگر انتظاراتی از نفت در جهت رفع مشکلات شه ستان خود دارند با چه ادبیاتی و رویکردی تقاضای خود را به مدیران نفتی اعلام بدارند و در عوض دریافت کمک از نفت چه وظایفی در قبال نفت باید ایفا کنند . زمانی افزود تسهیلگری اجتماعی یک خلاقیت و هنر مبتنی بر هوش هیجانی می باشد که اگر ما از آن بهره لازم را کسب کنیم هم نفت و هم جامعه پیرامون به مسولیتهای اجتماعی خود واقف میشوند و ان موقع رویکرد برد برد تحقق میابد.

زمانی از همراهی فرماندار،معاون و مجموعه فرمانداری شهرستان کنگان در برپایی این کارگاه قدردانی کرد.

تسهیل گری اجتماعی 11
تسهیل گری اجتماعی 10
تسهیل گری اجتماعی 8
تسهیل گری اجتماعی 7
تسهیل گری اجتماعی 4
تسهیل گری اجتماعی 3
تسهیل گری اجتماعی 2
تسهیل گری اجتماعی 1

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید