موسی غنی نژاد:

پارس جنوبی قلب اقتصاد ایران است

(یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴) ۱۱:۵۰

موسی غنی نژاد با بیان این که شواهد نشان می دهد شتاب رشد پروژه های پارس جنوبی در دو سال گذشته بسیار سریعتر از قبل است، گفت: پیش بینی می شود با راه اندازی فازهای باقیمانده پارس جنوبی، عسلویه قلب بزرگ اقتصاد ایران شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،این کارشناس اقتصاد انرژی با بیان این که شواهد نشان می دهد شتاب رشد پروژه های پارس جنوبی در دو سال گذشته بسیار سریعتر از قبل است، گفت: پیش بینی می شود با راه اندازی فازهای باقیمانده پارس جنوبی، عسلویه قلب بزرگ اقتصاد ایران خواهد شد.
وی با تاکید بر این که در آینده اقتصاد ایران بیشتر روی منابع گازی تکیه خواهد زد، گفت: هم اکنون به دلایل مختلف از جمله مسائل محیط زیستی این حامل انرژی پاک مورد توجه بسیاری ازکشورهای توسعه یافته قرار گرفته است.
این کارشناس اقتصاد انرژی گفت: هم اکنون گاز را می توان یک ماده استراتژیک برای کشور عنوان کرد زیرا نه تنها در بخش انرژی از این ماده استفاده می شود بلکه به عنوان خوراک در پتروشیمی ها نیز استفاده می شود.
غنی نژاد روند توسعه بزرگترین میدان مشترک گازی ایران را امیدوار کننده دانست و گفت: امروز تمرکز برای توسعه این میدان باید رکن اصلی فعالیتهای صنعتی و اقتصادی کشور باشد.
ایران هم اکنون روزانه بیش از ٤٧٠ میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت می کند و وزارت نفت ایران قصد دارد تولید گاز طبیعی خود را از این گنج ملی(میدان مشترک گازی پارس جنوبی) نهایتا تا دو سال آینده با راه اندازی ٢٤ فاز به روزانه ٨٠٠ میلیون مترمکعب برساند. تاکنون تقریبا ١٨ فاز آن به طور کامل به بهره برداری رسیده و مابقی فازها به سرعت در حال توسعه است.
هم اکنون بیش از ٦٠ درصد وقت و انرژی مدیریت ارشد وزارت نفت مصروف تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی و بهره ‏برداری هرچه سریعتر از آنها شده است، در این میان بخش دریای فازهای اولویت دار به دلیل مشترک بودن مخزن عظیم پارس جنوبی و ضرورت برداشت هرچه سریعتر سهم ایران از این مخزن و ارسال به پالایشگاه‏های مستقر در خشکی از اهمیت ویژه ای برخودار است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید