آیت الله صفایی بوشهری:

باید عرصه های مرتبط با حوزه انرژی را تقویت کنیم

(چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۳۶

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی دانایی محور خلیج فارس ( شهیدتندگویان) گفت: یکی از عرصه‌های بین‌المللی حوزه انرژی است، انرژی سرچشمه تمامی تولیدات است و اگر انرژی را از عرصه‌های مختلف تولید حذف کنیم 98 درصد از مراکز تولید تعطیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس با بیان اینکه جهان استکبار به دنبال مصادره علوم بنیادین و اقتداربخش هستند، اظهار داشت: جهان استکبار با این نوع مدیریت محیط‌های دیگر را نیز توسط علم تحت فشار قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر از جبهه استکبار علمی قدرت علمی گرفته شود شاهد فروپاشی کشورهایی همچون آمریکا خواهیم بود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اگر بخواهیم در فضا و تاریخ بین‌المللی فصل نوینی را ایجاد کنیم باید در حوزه دانش و فناوری حرکت احیای آزادی علم از دست استکبار ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید به حوزه علم و فناوری نوین توجه ویژه‌ای شود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با طرح نهضت جنبش نرم‌افزاری حرکت نوینی را آغاز کردند اما مقوله عمل مقوله‌ای نیست که در آن یک‌شبه ره صدساله را پیمود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: برای رسیدن به خط مرزی علم باید تلاش فراوان کنیم و سپس با رسیدن به این خط مرزی حرکت جهادگونه در عرصه علم ایجاد کرده و علوم فوق روز تولید کنیم.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: کشوری موفق است که هر روز در عرصه طراحی و تولید مرجعیت علم عمل کرده و جهان را متوجه خود کند.

وی گفت: یکی از عرصه‌های بین‌المللی حوزه انرژی است، انرژی سرچشمه تمامی تولیدات است و اگر انرژی را از عرصه‌های مختلف تولید حذف کنیم 98 درصد از مراکز تولید تعطیل می‌شوند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اگر به دنبال این هستیم که ایران کشوری ممتاز در عرصه انرژی باشد باید عرصه‌های مرتبط با انرژی را تقویت کرده و به مرجعیت علمی در این زمینه برسیم.

صفایی‌بوشهری افزود: برای کشوری چون ایران یک ضعف است که به عنوان سرزمین انرژی مطرح باشد اما در عرصه علوم مرتبط با انرژی وابسته به دیگران باشد.

وی ادامه داد: نگاه ما کشف، استخراج، پالایش، تبدیل و فروش ذخایر انرژی بوده و این بدترین نوع مدیریت انرژی هیدروکربنی است، بنابراین باید علم و مرجعیت دانش انرژی را داشته، آن را صادر کرده و به سمت علوم و فناوری‌های برتر برویم.

امام جمعه بوشهر گفت: باید در نوع مدیریت انرژی تحول ایجاد کنیم شکی در این نیست که جوانان ایران، جوانان برتر هستند، بنابراین باید در حوزه انرژی و توسعه این بخش با نگاه فوق روز در فضای ملی و بین‌المللی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: باید پالایشگاه‌های بین‌المللی داشته باشیم و با حضور فعال در این عرصه تحریم ارزی نشویم.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: ایجاد پالایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای دوست و همراه و فعال کردن دانشگاه‌های بین‌المللی نفت و گاز و کرسی‌های نظریه‌پردازی در این حوزه ضروری است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید