با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ؛

آیین روز جهانی کار و کارگر در منطقه ویژه پارس برگزار شد

(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۵:۰۲

آیین روز جهانی کار و کارگر در منطقه ویژه پارس با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌مدیرعامل منطقه ویژه پارس،فرماندار عسلویه و مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل در این آیین با تقدیر از تلاشگران ایران اسلامی در منطقه ویژه پارس گفت:امروز از طرف وزیر کار ماموریت دارم تا ضمن عرض خدا قوت،روز جهانی کار و کارگر را به کارکنان و کارگران سرافراز ایران اسلامی در این منطقه ی عظیم صنعتی و اقتصادی تبریک و تهنیت بگویم.

دکتر محمدتقی حسینی افزود:‌امروز افتخار دارم که در جمع کارگران در عسلویه حضور یافته ام، بدون شک منطقه کاری عسلویه در حوزه تولید و کار منطقه ای ویژه و منحصر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز جهانی کار و کارگر فرصت و بهانه ای است تا  از تلاش های کارگران تقدیر شود  گفت: این روز علاوه بر اینکه عامل انسجام دوستی ها و مودت است باعث می شود تا کارگران و کارفرمایان در کنار یکدیگر به آنالیز و ارزیابی  از خود بپردازند.

قائم مقام وزیر کار در ادامه ی سخنان خود به دیدار چندروز قبل کارگران با مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفت: این دیدار و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری باعث شده است کارگران با انگیزه و روحیه ای مضاعف به کار و تولید مشغول شوند.

دکتر حسینی با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد و تولید کشور خاطرنشان ساخت: کارگران ایران اسلامی در سخت ترین شرایط در زمان هشت سال دفاع مقدس و در زمانی که کشورهای ظالم بی رحمانه از ابراز تحریم و تهدید برای ضربه زدن به تولید و اقتصاد کشور استفاده می کردند اما آنان با تمام وجود تلاش کردند و هیچگاه اجازه نداده اند تولید در لحظه ای کشور متوقف شود و امروز نیز این کارگران هستند که با امید به روزهای درخشان آینده که بدون شک اجرای کامل برجام و توافق هسته ای در آن نقش آفرین است ، به کار و تلاش خود ادامه دهند.

در این آیین فرماندار شهرستان عسلویه نیز با تبریک روزجهانی کار و کارگر گفت:تلاشگران عرصه اقتصادی در این منطقه در توسعه اقتصادی و ثروت ملی نقشی بی بدیل ایفا می کنند.

عبدالله نادری آرامش و امنیت ایجاد شده در حوزه کار و کارگری در این منطقه که با همدلی و همراهی دستگاههای متولی و شرکت های فعال در منطقه ایجاد شده را در کشور بی نظیر برشمردند و گفتند: علیرغم برخی کمبودها در این حوزه خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده کارگران در این منطقه با آرامش خاطر مشغول فعالیت هستند.

سرپرست کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس نیز در این آیین با تشریح عملکرد فعالیت های این مدیریت طی یکسال گذشته گفت: در سال 94 در راستای تحقق حق و حقوق و ایفای مطالبات کارگری در حوزه مرجع حل اختلاف این مدیریت قریب به 4هزار پرونده تشکیل و منجر به صدور رای شده بود که در این آراء که اکثریت آنها قطعیت یافته و اجرایی شده است کارگران به حق و حقوق خود رسیده اند.

احمدی پور تصریح کرد: در حوزه بیمه ی بیکاری 2700 پرونده تشکیل شده است که نیمی از آنها به منظور دریافت بیمه بیکاری تایید نهایی شده اند و جهت دریافت پرداخت مقرری به تامین اجتماعی معرفی شده اند.

وی برگزاری 75 جلسه توجیهی جهت آشنایی شرکتها با مبحث سازش ، صدور و اعطای 30 حکم نمایندگی کارگران در کارگاهها صدور قریب به 89 پروانه کار ویژه متقاضیان کار اتباع بیگانه ،‌600مورد تنظیم گزارش کارشناسی حوادث ناشی از کار ، 126 مورد بازرسی حقوقی و... گوشه ای از عملکرد مدیریت کار و خدمات اشتغال در راستای صیانت حقوق کارگران محسوب می شود.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید